خبرهای داغ:
استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خانواده مهم‌ترین رکن تقویت فرهنگ نماز در جامعه است گفت: انسانی که نماز نمی‌خواند، از رحمت و مغفرت الهی به دور است و در هنگام مرگ هم با ذلت از این دنیا خواهد رفت.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۱۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد اسماعیلی، استاد دانشگاه اظهار داشت: شبکه اجتماعی به معنای نمایش و مطالعه ارتباط گروه و جریان دانش و اطلاعات بین آنهاست خانواده به عنوان مهمترین واحد اجتماعی و رکن اصلی سازنده فرد و شخصیت اوست.

 

استاد دانشگاه گفت: امروزه این رسانه های اجتماعی هستند که فرمان می دهند و بسیاری از مطالب درست و نادرست را به فرزندان ما انتقال می دهند و سبب گرایش هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به خود شده که در این میان سبک زندگی بشری، ارزش های معنوی و کم رنگ شده و همچنین ارتباط بین والدین و فرزندان به ارتباطی تیره گرائیده است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: برای جلوگیری از آثار سوء این شبکه ها و آگاهی بخشیدن به والدین و به انزوا کشیدن فرزندان آنان باید پیامدهای مخرب این شبکه ها را به خانواده ها شناساند و هدف آگاهی بخشیدن به خانواده ها درباره شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی و همچنین تأثیراتی که بر روی روابط والدین و فرزندان دارند می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها به عنوان مهمترین واحد اجتماعی و رکن اصلی سازنده فرد و شخصیت اوست. که یکی از مهمترین کارکردهای خانواده تربیت دینی فرزندان می باشد و عصر حاضر نیز عصر مطبوعات، رسانه های گروهی و ارتباطات و تاخت و تاز وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی می باشد.

 

این استاد دانشگاه بیان داشت: این شبکه های اجتماعی سبب گرایش هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به خود شده که در این میان ارزش های معنوی و انسانیت کمرنگ تر شده است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: ارتباط بین والدین و فرزندان به ارتباطی تیره گرائیده است بنابراین برای جلوگیری از آثار سوء این شبکه ها و آگاهی بخشیدن به خانواده ها درباره ی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و همچنین تأثیراتی که بر روی روابط والدین و فرزندان دارند.

 

وی با اشاره به اینکه خانواده مهم‌ترین رکن تقویت فرهنگ نماز در جامعه است گفت: انسانی که نماز نمی‌خواند، از رحمت و مغفرت الهی به دور است و در هنگام مرگ هم با ذلت از این دنیا خواهد رفت.

ارسال نظرات