مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان:

زنان خانه‌دار استان از مزایای بیمه "زنان خانه‌دار" اطلاع ندارند

زنان خانه‌دار استان زنجان آن‌طور که باید از بیمه زنان خانه‌دار استقبال نمی‌کنند و از مزایای آن اطلاع ندارند.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۰۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان با بیان این‌که تعداد زنان خانه‌دار تحت پوشش بیمه در استان از 1500 نفر به 3500 نفر رسیده است، اظهار کرد: همه زنان خانه‌داری که تمایل به پرداخت حق بیمه بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد را دارند و فاقد رابطه استخدامی و مزدبگیری با موسسات و کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند، می‌توانند در صورت احراز شرایط مقرر و با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه محل سکونت مبادرت به ارائه تقاضا، انعقاد قرارداد بیمه و پرداخت حق بیمه کنند. 

مسعود علیاری با بیان این‌که اواخر پارسال، سقف سنی بیمه مذکور از 45 به 50 سالگی افزایش یافت، افزود: نرخ حق بیمه پرداختی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار 14، 16 و20 درصد است که نرخ 14 درصد، مزایای بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی، نرخ 16 درصد، بازنشستگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی و نرخ 20 درصد نیز تعهدات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: زنان خانه‌دار استان زنجان آن‌طور که باید از بیمه مذکور استقبال نمی‌کنند و از مزایای آن اطلاع ندارند. در حالی که می‌توانند به صورت خوداظهاری، با عنوان شغلی «خانه‌دار» اقدام به پرداخت حق بیمه کنند و از تعهدات قانونی تامین‌اجتماعی در بازنشستگی و دیگر خدمات بهره‌مند شوند. 

علیاری تصریح کرد: خوشبختانه با افزایش سقف سنی، زنان خانه‌دار بیشتری برای اینکه مشمول این بیمه باشند به شعبات تامین‌اجتماعی مراجعه کردند. البته این قشر، هر زمان که مشغول به کار شوند، می‌توانند از تعداد ماه‌هایی که حق بیمه خانه‌داری پرداخت کرده‌اند به‌عنوان سابقه استفاده کنند.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار