رئیس میراث فرهنگی پارسیان خبر داد؛

شناسایی ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی در پارسیان/ ظرفیت صادرات صنایع دستی وجود دارد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارسیان از شناسایی ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی در پارسیان خبر داد وگفت: ظرفیت صادرات صنایع دستی این هنرمندان وجود دارد اما تاکنون تحقق نیافته است.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۷۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛کاملی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، با اشاره به استقبال بی نظیر بانوان شهرستان در آزمون عملی صنایع دستی، گفت: بانوان هنرمند پارسیان در ۱۰ رشته خوس دوزی، گلابتون، کمنه زنی، تلی بافی، بافندگی، پولک دوزی، کپو بافی، حصیربافی و قلاب بافی صنایع دستی فعالیت دارند.

 

کاملی، به سابقه استقرار ۲ساله اداره میراث فرهنگی در پارسیان اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ صنعتگر در گذشته شناسایی شده بودند که با توجه به برگزاری آزمون های عملی صنایع دستی در روزهای سه شنبه هر هفته، این تعداد به ۷۰۰ نفر رسیده و کارت صنایع دستی نیز برای آنها صادر شده است.

وی با اشاره به کم کاری ها در نحوه خدمت رسانی به صاحبان صنایع دستی اظهار کرد: تعداد زیادی از صنعتگران کنونی در شهرستان را پیشکسوتان تشکیل می دهند که دارای سوابق ۲۰ یا ۳۰ ساله و فاقد کارت و هرگونه بیمه بوده اند که با شناسایی خدمات رسانی به آنها در اولویت قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارسیان، عدم دریافت وام مشاغل را یکی از مشکلات صنعتگران پارسیان دانست و عنوان کرد: پس از راه اندازی اداره و پیگیری های مکرر، ۲۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی به این شهرستان اختصاص داده شد که ۳۰ نفر این وام را دریافت کرده و ۳۰ نفر دیگر در نوبت دریافت هستند.

 

کاملی تصریح کرد: ظرفیت صادرات صنایع دستی در پارسیان وجود دارد اما به علت نداشتن یک مرکز فروش و صادرات، تاکنون این مهم تحقق نیافته که با افتتاح خانه صنایع دستی در شهر کوشکنار به صنایع دستی شهرستان سامان بخشیده و موجبات صادرات آن را فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه پارسیان از لحاظ جایگاه صنایع دستی، دارای هنرمندان خوب و خوش ذوق است، خاطرنشان کرد: حمایت از این هنرمندان، باعث رونق صنایع دستی خواهد شد که در طول سال نیز، نمایشگاههای متعددی در شهرستان به منظور ایجاد فرصت برای نمایش و فروش محصولات برگزار می شود.

ارسال نظرات