استاندار مرکزی گفت: بنابر اعلام رسمی سازمان خصوصی سازی انصراف سهامدار فعلی اعلام شد و در حال حاضر سهامدار هم از دید ما مسئولیتی ندارد ولی از نظر قانونی اعلام این موضوع امکان پذیر نیست چراکه شرکت نمی تواند بدون صاحب بماند از سوی دیگر بازگشت شرکت به دولت از نظر قانونی هم ممکن نیست.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۵۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  کارگران شرکت هپکو اراک از سال ۸۶ تاکنون به دلیل سوء مدیریت و اجرای نادرست اصل ۴۴ با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است. 

در این مدت بارها شاهد تجمعات اعتراضی کارکنان این شرکت در سطح شهر،مقابل استانداری و ... بوده ایم و بارها به واسطه وعده پرداخت حقوق کارگران با دریافت مبالغی از معوقات خود تجمعات را پایان می دادند و پس از مدتی باز این اعتراضات از سر گرفته می شد.

این درحالی است که شرکت هپکو به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات راه سازی کشور با ظرفیت ۱۵ الی ۲۰ درصدی مشغول فعالیت است.

تغییر سهامدار شرکت هپکو هم یکی از مشکلات این شرکت اعلام شده بود که از اسفندماه سال گذشته شرکت هیدرو اطلس که فعالیتی همسو با شرکت هپکو را انجام می‌دهد به عنوان سهامدار جدید این شرکت معرفی شد ولی سهامدار جدید هم نتوانست به وعده‌های خود عمل کند و به ناچار وی نیز از مسئولیت این شرکت انصراف داد.

خبری که شب گذشته و پس از تجمع کارگران این شرکت برای دومین روز متوالی در مقابل استانداری مرکزی از سوی استاندار مرکزی در گفتگوی ویژه خبری ساعت 20 شبکه استانی اعلام شد.

سهامدار هپکو انصراف داده است/عده‌ای با تحریک کارگران به تجمع اهداف خود را دنبال می‌کنند

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی؛ درخصوص تشریح آخرین وضعیت شرکت هپکو اراک و تصمیمات گرفته شد برای حل مشکلات صنفی کارگران این شرکت گفت: سه ماه می‌شود که استاندار این استان شده‌ام و در این مدت برای رفع مشکلات هپکو تلاش کرده و بیشترین وقت خود را هم صرف رفع مشکلات شرکت کرده‌ام.

وی افزود: بیشترین تلاش در این مدت رفع مشکل و رفاه کارکنان و راه‌اندازی خطوط تولید شرکت هپکو بوده است و برای این منظور جلسات متعددی را با نمایندگان کارگران و میدران اسبق شرکت داشته‌ایم و برای پیگیری مشکلات جلسات متعددی را هم با رئیس سازمان خصوصی‌سازی و مسئولان وزارت صنعت و معدن داشته‌ایم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: 10 سالی می‌شود که مشکلات دامن‌گیر این شرکت شده و سهامدار هیچ کدام نتوانسته‌اند این مشکلات را رفع کنند به طوری که سهامدار جدید هم باتوجه به اینکه توان مالی لازم را برای رفع مشکلات شرکت نداشت از مسئولیت خود انصراف داده است.

آقازاده با بیان اینکه در روز 19 دی‌ماه بنابر اعلام رسمی سازمان خصوصی سازی انصراف سهامدار فعلی اعلام شده است، گفت: در حال حاضر سهامدار هم از دید ما مسئولیتی ندارد ولی از نظر قانونی اعلام این موضوع امکان پذیر نیست چراکه شرکت نمی تواند بدون صاحب بماند از سوی دیگر بازگشت شرکت به دولت از نظر قانونی هم ممکن نیست.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال سهامدار هستیم، باید به دنبال سرمایه گذار یا متقاضی خرید هپکو بگردیم و اگر سهامدار فعلی کنار برود باید از نظر حقوقی کسی مسئولیت را بپذیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ما هم تمایل داریم که از نیروهای هپکو مسئولیت را بر عهده بگیرند ولی باید راهکار قانونی را جستجو کرد؛ من خواهش می کنم که کارکنان تحمل کنند.

آقازاده با گله‌مندی از اعتراضات روزهای اخیر کارگران گفت: گله‌ای که از کارگران داریم این است که می‌بینند که همه مسئولان تلاش برای رفع مشکلات دارند ولی اینکه اعتراض می‌کنند چه معنایی دارد؟ کارگران تنها دو ماه حقوق در سال 96 عقب هستند هر چند اختلافاتی هم درخصوص معوقات سال 95 دارند که آن هم به جای خود مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی افزود: برخی متاسفانه به دنبال تحریک کارگران و کشاندن آنان به خیابان هستند تا اهداف خود را دنبال کنند، وقت من متعلق استان است ولی در این سه ماهه بیشترین وقت مرا هپکو گرفته قول داده‌ام مشکل برطرف شود و تلاش را هم دارم ولی وقتی کارگران تجمع و اعتراض می کنند اقدامات به کُندی پیش می رود و در نهایت تمامی اقدامات و پیگیری‌ها یا متوقف می‌شود یا اینکه هدف ما تأمین نمی‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: کسانی که تحریک می کنند اهداف دیگری را دنبال می کنند و کارکنان نباید اجازه بدهند که عده‌ای آنان را تحریک کنند این ها به ضرر کارگران و شرکت است و کار را متوقف می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات