ساکی گفت: بدهکاری هایی که از سوی دولت های مختلف به صندوق سازمان تامین اجتماعی وارد شد باعث شده است که این نهاد غیردولتی عمومی با مشکل و چالش جدی ورشکستگی مواجه شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۳۴۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

محمد ساکی، مسئول کانون عالی کار استان البرز، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به  خالی شدن صندوق تأمین اجتماعی و نبود بودجه کافی برای بیمه و دستمزد کارگران گفت:طی فشارها و بدهکاری هایی که از سوی دولت های مختلف به صندوق سازمان تامین اجتماعی وارد شد باعث شده است که این نهاد غیردولتی عمومی با مشکل و چالش جدی ورشکستگی مواجه شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که ۹۸ درصد از سهام آن متعلق به قشر کارگران است  ولی متاسفانه با توجه به این که ساختار آن در اختیار دولت است دولت‌ها در اداره و امور آن دخالت کرده اند، بدهی این صندوق را به میزان ۱۴۳ هزار میلیارد تومان افزایش داده اند.

سازمان تأمین اجتماعی در آستانه ورشکستگی ست /98 درصد سهام تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است

مسئول کانون عالی کار استان البرز با اشاره به اثرات منفی برداشت از صندوق تامین اجتماعی تصریح کرد:‌ ما در مورد برداشت از صندوق سازمان تامین اجتماعی حدود 3 میلیون نفر مهمان ناخوانده داریم و دولت مکلف است به آنها خدمات درمانی رفاهی بازنشستگی دهد اما این وظیفه را با فشار بر گردن سازمان تامین اجتماعی قرار دادند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهانه هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت می کند که از این رقم حدود  ۳۸۰۰ میلیارد تومان حقوق بازنشستگان هزار میلیارد تومان متعلق به درمان و مابقی آن صرف حقوق کارگران و کارمندان خود سازمان تامین اجتماعی می شود.

 مسئول کانون عالی کار استان البرز خاطرنشان کرد:‌ این پول پول کوچکی نیست شاید در زبان راحت جاری شود که ماهانه سازمان تامین اجتماعی ۷۸۰۰ میلیارد تومان پرداختی دارنداکنون این رقم موجب شده این سازمان را با مشکل جدی مواجه کند به گونه ای که سازمان تامین اجتماعی ۲۵ هرماه با گرفتن وام ۲۴ درصد از بانک رفاه سعی دارد حقوق بازنشستگان و کارمندان خود را پرداخت کند.

ارسال نظرات