نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی

دستگاههای اجرایی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مشارکت نمایند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند مشارکت دستگاههای مختلف است
کد خبر: ۸۹۷۳۲۸۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از زاهدان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است که هر فرد مسلمان  بر اساس دستورات دینی و قرآنی باید نسبت به این امر مهم اقدام کند.

وی افزود:رخداد‌هایی که طی چند روز گذشته در کشور اتفاق افتاده به عنوان یک منکر محسوب می‌شود که بر خلاف دستورات الهی و دینی به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: کسانی که پای در مسیر امر به معروف و نهی از منکر می‌گذارند باید بدانند که آیا تذکر آن‌ها تاثیر لازم را دارد یانه وهمچنین با شناخت آثار و برکات این فریضه مهم در جامعه در جهت نهادینه شدن آن برای آحاد مردم، تلاش کنند.

وی ادامه داد: آثار منکرات در جامعه نیز باید معرفی شود تا افراد برای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ترغیب شوند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشکلی را در جامعه ایجاد می‌کند نباید بدان موضوع پرداخت.

شهریاری افزود: شرایط فرد، مکان، زمان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حاکمیت و دولت‌ها وظیفه دارند که در خصوص این فریضه به رسالت و ماموریت خود به نحو احسنت عمل کنند. البته در این میان دستگاه‌های مختلف نیز باید همکاری نمایندتا مردم نیز به رسالت خویش عمل نمایند.

وی بیان کرد: اگر دولت‌ها دائما از مردم بخواهند که به این فریضه عل کنند، ولی خودشان به آن عمل نکنند و پایبند به اجرای قانون و امر به معروف و نهی از منکر نباشند این مهم در جامعه نهادینه نخواهد شد.

وی اظهار کرد: مسئولان و دولت‌ها بر اساس آیات و روایات قرآنی و آنچه که در کتب الهی و معجزه پیامبر آمده است  عمل کنند، تا بتوان  به تحقق این فریضه در جامعه امیدوار بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار