سه عکاس کردستانی در چهارمین همایش ملی پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، صاحب عنوان شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۷۳۲۷۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نمایشگاه عکسی از عکاسان کشور در حاشیه همایش ملی پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برپا شد.

دبیرخانه این همایش ملی و انجمن جامعه شناسان ایران از آثار سه نفر از عکاسان کردستانی جمشید فرجوند، سامان عباسی و سیدمصلح پیرخضرانیان بخاطر همسو بودن مجموع آثار با موضوع همایش تقدیر کرده است.

پس از فراخوان این همایش ملی، ۳۷۱ فریم عکس از عکاسان کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد و از این تعداد، ۵۵ عکس به عنوان عکس برگزیده در نمایشگاه به نمایش درآمد.

همزمان با برگزاری این همایش، مجمع سالیانه اعضای انجمن جامعه‌شناسی ایران نیز همراه با ارائه گزارش هیات مدیره انجمن در خصوص دستاورد‌های یکسال اخیر این انجمن نیز برگزار شد.

این همایش با هدف تقویت دانش و گسترش ادبیات علمی حوزه علوم اجتماعی و ارتقای کمّی و کیفی پژوهش اجتماعی و فرهنگی با محور ویژه نابرابری و عدالت اجتماعی برگزار شده بود.

در بخشی از لوح تقدیر اهدایی به عکاسان کردستانی آمده است: عکس‌های ارسالی شما به دبیرخانه همایش رسید و از سوی بخش عکس انجمن جامعه شناسی ایران پذیرفته شد تا در نمایشگاه عکس به نمایش در آید توفیق روز افزون شما را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه از راه هنر عکاسی آرزومندیم.

جمشید فرجوند با تخلص هنری فردا، متولد سال ۱۳۴۰ و دانش آموخته رشته نقاشی دانشکده هنر‌های زیبا است و در طول ۲۴ سال عکاسی در بیش از ۵۰ جشنواره داخلی و خارجی رتبه کسب کرده است.

سامان عباسی متولد ۱۳۵۷ است و در کارنامه کاری او برپایی ۹ نمایشگاه عکس انفرادی در شهر‌های سنندج، همدان و زنجان و همچنین حضور در چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج کشور و دریافت جوایزی از جشنوار‌های مختلف به چشم می‌خورد.

داوری چندین جشنواره عکاسی استانی و منطقه‌ای و پژوهش‌هایی از تاریخ عکاسی و عکاسخانه‌ها در سنندج از جمله دیگر فعالیت‌های او است.

سیدمصلح پیرخضرانیان متولد ۱۳۶۵ است و از سال ۸۹ عکاسی را به صورت حرفه‌ای شروع کرد و هم اکنون به عنوان عکاس در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سنندج فعالیت می‌کند.

مشارکت در برپایی هفت نمایشگاه گروهی و عنوان برتر چندین جشنواره داخلی و برون مرزی در کارنامه فعالیت این عکاس وجود دارد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات