رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: در تولید سوسیس و کالباس از گوشت های وارداتی برزیلی استفاده می شود و اخبار مربوط به افزودن گوشت گربه، باقی مانده گوشت و مرغ صحت ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۳۲۶۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبگزاری بسیج، محمد حسین عزیزی در خصوص تولید سوسیس وکالباس در کشور گفت: سوسیس و کالباس یکی دیگر از فرآورده‌های گوشتی است که سوابق تولید آن به کشور‌های دیگر می‌رسد. بنابراین تولیدات اولیه این محصولات به طور مستقل از ایران آغاز نشده است و پیشینه آن به کشور‌های اروپایی می‌رسد.

وی افزود: بر طبق فرمول‌های موجود در فرآورده‌های سوسیس و کالباس از افزودنی‌های متفاوت، مواد نگهدارنده، رنگ و ... استفاده می‌شود. بنابر این به منظور جلوگیری از افزایش میزان ابتلا به سرطان مصرف اینگونه فرآورده‌ها از جانب پزشکان و متخصصان توصیه نمی‌شود.

عزیزی خاطر نشان کرد: مصرف یکباره و یا به دفعات کم از محصولات گوشتی سوسیس و کالباس نمی‌تواند به عنوان عاملی برای ایجاد سرطان در بدن شود.بنابر این برخلاف شایعات موجود درجامعه مصرف مکرر و مدام از این مواد گوشتی به مرور زمان می‌تواند زمینه بروز انواع سرطان‌ها را دربدن ایجاد کند. این درحالی است که متاسفانه برخی از پزشکان مصرف یکباره و کم اینگونه محصولات گوشتی را عامل سرطان در بدن اعلام کرده اند در حالی که  این خبر کذب است.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان از فضولات مرغ و گوشت در تولید سوسیس و کالباس استفاده نمی‌شود و تنها ماده اصلی تولید این محصولات فراوری شده گوشت‌های وارداتی خارجی است که تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح می‌شوند. بنابراین از گوشت‌های برزیلی یخ زده وارداتی در تولید این محصولات استفاده می‌شود بنابر این ارزانی اینگونه گوشت‌ها تنها علت استفاده در تولید سوسیس و کالباس است و هیچ علت دیگری مبنی بر فساد و یا فضولات گوشتی در اینگونه محصولات وجود ندارد.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران اذعان داشت: سوسیس و کالباس‌های مرغی از دیگر فراورده‌های گوشتی محسوب می‌شوند که مواد اصلی تشکیل دهنده آن‌ها مرغ‌های مادر یا تخم گذار هستند.

عزیزی اذعان داشت: آشغال‌ها و فضولات ناشی از گوشت‌ها و مرغ‌های مصرفی در فرآیند پخت و خشک کردن به پودر گوشت و مرغ تبدیل شده و به عنوان غذای دامی مورد استفاده دامداران قرار می‌گیرد.

وی در خصوص استقبال برخی از افراد نسبت به فرآورده‌های گوشتی خوک، الاغ و اسب درمحصولات سوسیس و کالباس و مواد غذایی گفت: مصرف اینگونه گوشت‌ها از لحاظ سلامت و بهداشت در دفعات کم مشکلی ندارد، اما از لحاظ شرعی مشکل آفرین بوده و استفاده از آن‌ها در برخی از رستوران‌های متخلف تقلب محسوب می‌شود.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در خصوص اخبار مربوط به تولید سوسیس وکالباس از گوشت گربه افزود: خبر مبنی برتولید محصولات گوشتی توسط گوشت گربه در کشور شایعه‌ای بیش نیست. بنابراین این اطمینان را به مردم می‌دهیم که تمامی فرآیند تولید این گونه محصولات در کارخانه توسط ناظران امر بررسی شده و قبل از توزیع هر گونه محصول در جامعه آزمایشات لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات