معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

جذب سرمایه گذارتنها راه حل مشکل اشتغال کشور است

برای حل مشکل اشتغال، ناگزیر به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که این امر در راستای حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و رونق تولید ضروری است.
کد خبر: ۸۹۷۳۲۴۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان خرمدره با بیان اینکه یکی از پایه های اساسی توسعه، اجرای صحیح قوانین است، گفت: با اجرای صحیح قوانین، آرامش و امنیت در جامعه، پدیدار می شود و جذب سرمایهگذار نیز در آرامش و امنیت اتفاق میافتد و ضمن ایجاد اشتغال، نرخ بهرهوری و رفاه کشور را بالا میبرد.

 سید بیوک موسوی افزود: کشور برای حل مشکل اشتغال، ناگزیر به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که این امر در راستای حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و رونق تولید ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ضرورتها برای همه جوامع بشری، تدوین قوانین و اجرای کم هزینه آن است، اظهارداشت: خوشبختانه ایران از قوانین محکمی برخوردار بوده و قانون اساسی به عنوان مادر همه قوانین، وظایف و تکالیف همه دستگاهها و نهادها از قبیل حاکمیت و قوای سهگانه را مشخص کرده و البته حقوقی هم برای مردم در نظر گرفته که حاکمیت و دستگاههای مختلف، موظفاند این حقوق را محترم بشمارند.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه حق کسب و کار، اظهار نظر، فعالیت های اجتماعی، تحصیل و بیان عقاید، نمونهای از حقوق مردم است که در قانون اساسی، مشخص شده است، تصریح کرد: گاهی ممکن است صحبت کردن یکی از مسئولان در یک محفل، منجر به تخریب و جوسازی بر علیه دیگری شود درحالیکه اگر مسئولین، خود را سرباز و خدمتگزار نظام میدانند باید مهر، محبت، عشق و عاطفه در همه مناطق کشور حاکم بوده و نارساییها در حوزههای مختلف از قبیل آموزش، آسیبهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و گردشگری شناسایی و آسیبشناسی و حل شود.

موسوی با بیان اینکه برخی از اتفاقات مانند گازرسانی به روستاهای دوردست و محروم که به برکت دولت و نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده، باید مورد توجه جدی قرار گیرند، افزود: نباید کاری کرد که شیرینی این اتفاقات در کام مردم، تلخ شود و نباید به بهانههای مختلف، به دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی، خدشه ای وارد شود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای اولین بار در بحث بودجه، شفافسازی کرده و درآمد و مخارج کشور و میزان اختصاص آن به دستگاههای مختلف را مشخص و روشن کرد، اظهار داشت: این امر برای این بود که مردم در جریان قرار گرفته و همه دستگاهها به میزان برخورداری از بودجه کشور در بخشهای مختلف، پاسخگو باشند.

موسوی ایجاد فضای مناسب برای بیان انتقادات در جامعه را ضروری خواند و گفت: باید با گفتگوهای چندجانبه، زمینه مناسبی برای بیان نقدها و مشکلات مردم، فراهم شود و صدای اعتراضات و نقدها از سوی مسئولین شنیده شوند و مطالبات عمومی مورد توجه جدی قرار گیرند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه نقد عالمانه، نقدی است که بتواند زمینه رشد و توسعه بیشتر کشور را فراهم آورد، یادآورد شد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، افرادی که زمانی مسئولیت مطلق و همه جانبه در کشور داشتند، امروز معارض شده و با استفاده از تریبونهای مختلف، دولت، قوم ها و افراد مختلف را تخریب می کنند.

موسوی با شاره به 19 دیماه، سالروز رحلت آیتاله هاشمی رفسنجانی، گفت: وی یار امام(ره) و رهبری و یکی از اسطورههای بی نظیر کشور و شخصیتی بیبدیل بود که از سال 1342 تا 1395 مانند کوه در برابر طوفانهای سهمگین ایستادگی کرد و در فراز و نشیبهای کشور از زمان مبارزات ستمشاهی، حضور فعالانه در دوران دفاع مقدس و فرماندهی جنگ تحمیلی، خدمات فراوانی به نظام و انقلاب ارائه داد.

وی با بیان اینکه خدمات و زحمات آیت اله هاشمی هم در مدیریت ایام جنگ تحمیلی و هم در دوران سازندگی و گذر از بحرانها نباید فراموش شود، افزود: اینها اقدامات، خدمات ارزندهای است که نباید نادیده گرفته شوند و باید به این نقشها و شخصیت های ماندگار در تاریخ کشور ارج نهاد.

گفتنی است در پایان این مراسم، مصطفی ثنائی بعنوان بخشدار مرکزی شهرستان خرمدره معرفی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار