معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های سلامتی در استان، گفت: برنامه جامع سلامت مازندران تدوین می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۷۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرهنگ بابامحمودی در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی مازندران اظهار داشت: برنامه جامع سلامت یک سند بالادستی در جغرافیای استانی است که با هدف ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت و محوریت شورای برنامه‌ریزی، دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان توسط همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مشارکت مردمی تدوین تصویب و اجرا شد.

وی افزود: برنامه جامع سلامت استان سندی راهبردی در هر چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده که در دوره زمانی پنج ساله تدوین شده و حاوی تحلیل وضعیت سلامت، نظام مرتبط با آن، دورنما، اهداف راهبردی پنج ساله مداخلات، الزامات سلامت و تکالیف مشارکت کنندگان است.

بابامحمودی بیان کرد: نامناسب بودن شاخص‌های سلامت استان، تقویت ارتباط هماهنگی و همکاری بین بخشی موثر، مشارکت در تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی، تقویت نقش مردم و الزام اسناد بالادستی و پیگیری اهداف پیش‌بینی شده از دلایل ضرورت تدوین برنامه‌های سلامت به صورت جامع است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت مهم‌ترین اصل در دنیا بوده که هرانسان در سلامت خود و جامعه دخیل است که برنامه سلامت پنج ساله استان تدوین شده  که برنامه ای جامع بوده و تمام نهادهای دولتی و مردمی را در برمی‌گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه شاخص‌های سرمایه اجتماعی نظیر شادکامی، امید به زندگی، امنیت اجتماعی و تفریحات سالم در سلامت جامعه نقش مهمی دارد، افزود: میزان افزایش و سواد آگاهی در جامعه می‌تواند شاخص سلامت را افزایش دهد.

وی بیان کرد: برای داشتن جامعه ای شاد و سرحال عوامل اجتماعی بسیار موثر است که سن امید به زندگی در کشور 77 سال و استان 73 سال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها