خبرهای داغ:
یادداشت/ محمد محمدیان

تبریز ۲۰۱۸؛ از تبدیل شعار به عمل تا فرصت جهانی شدن

با توجه به ظرفیت های موجوددرآذربایجان شرقی وکشورمان ،در بهارگردشگری 2018 تبریز ،می توان علاوه بر ایجاد اشتغال و جذب گردشگر، زمینه صادرات را هم فراهم کرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۴۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش بسیج جامعه زنان کشوری خبر گزاری بسیج، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای معرفی مزیت‌های تبریز و آذربایجان شرقی به جهان است.

سیدعباس صالحی افزود: با آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ چند رویداد فرهنگی - هنری از جمله همایش و جشنواره‌های ملی از پایتخت به تبریز منتقل می‌شود تا هویت تبریز با تعمیق بیشتر با دیپلماسی فرهنگی و هنری ایران، جلوه خاصی از وحدت دین، ملیت و قومیت را به نمایش بگذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: به واسطه این رویداد مهم جهانی، فرهنگ منطقه به آن سوی مرز‌ها منتقل می‌شود از این رو همه باید تلاش کنند این فرهنگ به درستی عرضه شود.

به گفته وی ،جشنواره هایی ملی که تعیین تکلیف شده ودررویدادتبریز 2018درتبریز ارائه خواهدشدعبارتنداز :جشنواره پروین اعتصامی ،فیلم کوتاه تهران ،فیلم فجر-بهمن ماه ،جایزه ادبی استادشهریار،همایش بین المللی علامه طباطبایی درجهان اسلام(نقش تفسیرایشان)وجشنواره مطبوعاتی –رسانه ای کشورهای همسایه وجهان اسلام است که اعتقادکامل داریم بزرگ دانستن این اتفاق مهم ،کمکی برای معرفی بیشتروبهترحوزه فرهنگ وهنرکشورمان است.

صالحی یادآور شد: سابقه درخشان تبریز در عرصه‌های جهانی به واسطه هنر این دیار همانند موسیقی، نگارگری و فرش‌بافی شناخته شده و به قدری ارزشمند و اثرگذار است که حتی مفاخر آذربایجان در کشور‌های مختلف جهان شهره اند.

وی گزارشی هم از اعتبارات عمرانی تخصیص یافته برای توسعه اماکن فرهنگی ، هنری آذربایجان شرقی از جمله مقبره الشعرا، موزه هنر‌های معاصر تبریز و ۵ مجتمع فرهنگی ، هنری در شهر‌های مختلف استان، ارائه و ابراز امید واری کرد: چشم‌اندازی مناسبی برای آینده فرهنگ و هنر استان تدوین شود.

بهرام قاسمی ،سخنگوی وزارت امورخارجه هم گفت :به کنسولگری هایمان درکشورهای اسلامی ،اعلام شده است تااین رویدادمهم را بیشترمعرفی کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،گفت:انتخابی که به نوبه خود در اشتغالزایی و به تبع آن رشد و توسعه اقتصادی تبریز و البته کشور، نقش آفرین خواهد بود، البته اگر برنامه ریزی‌ها دست و اصولی بوده و بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود انجام شود.

علی اصغرمونسان ،باید از این رویداد مهم برای شناساندن ظرفیت‌های موجود در تبریز، افزایش توانمندی‌ها برای نمود هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها و همچنین افزایش استاندارد‌های گردشگری بهره برد.

مونسان همچنین گفت: شکی نیست که در رویداد تبریز ۲۰۱۸، مردم تبریز در شناساندن این شهر نقش مهمی دارند و می‌توانند با تقویت فرهنگ گردشگری، نه تنها به رشد صنعت گردشگری این استان کمک کنند بلکه می‌توانند تبریز را به عنوان شهر نمونه گردشگری در کشور معرفی کنند.

به گفته مونسان ،تبریز با قدمت ۳ هزار و ۵۰۰ ساله، بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ملی ثبت شده را در خود جای داده است و درسال جاری میلادی در میان ۵۷ کشور اسلامی، به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شد.

آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های گردشگری بسیار زیاد و فوق العاده زیبا و جذاب، زمینه مناسبی برای رشد صنعت گردشگری دارد و جزو ۵ استان نخست کشور در میزبانی از گردشگران خارجی است.

شنیده می شود کنفرانس کشورهای اسلامی ،سال آینده درتبریز برگزارخواهدشد.همچنین قرار است مراسم افتتاحیه رسمی این رویداد، نوروز ۹۷ برگزار شود.این مراسم ،سوم فروردین سال 1397باحضوررییس جمهوری وکشورهایی که مراسم  نوروزرا برگزارمی کنند خواهدبود.

*قابل توجه متولیان ومسئولان برگزاری رویداد

با توجه به ظرفیت های موجوددرآذربایجان شرقی وکشورمان ،در بهارگردشگری 2018 تبریز ،می توان  علاوه بر ایجاد اشتغال و جذب گردشگر، زمینه صادرات را هم فراهم کرد. به تعبیری مسئولان امر، باید تا زمانی که تنور داغ است خمیر را بچسبانند تا نان شود، در غیر این صورت ،موضوع تنها نام سال را با خود به یدک خواهد کشید.

به امید،عملی(اقدام وعمل ) گفته هایی که تبریز را جهانی تر معرفی می کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار