سه تشکل بسیج دانشجویی درنامه به نمایندگان مجلس:

نمایندگان مجلس در شرایط موجود صدای مردم بشوند

سه تشکل بسیج دانشجویی دانشکده‌های اقتصاد دانشگاه‌های تهران خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون اتفاقات اخیر نامه نوشتند.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۰۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،  متن نامه به شرح زیر است:نمایندگان مجلس در شرایط موجود صدای مردم بشوند «در پی ناکامی‌های پیاپی دولت محترم در حل مشکلات واقعی کشور و ناامیدی مردم از تغییر رویه دولت در اصلاحات اقتصادی، مطالبات به حقی در اعتراضات چند روز گذشته در اقصی نقاط کشور بیان شد که متاسفانه با سوء استفاده عده‌ای آشوب گر جیره خوار به حاشیه رفت، حال آنکه این مطالبات هنوز پابرجاست.

بررسی شرایط کلان اقتصادی کشور نشان از آن دارد که مشکلات اقتصادی که عمدتا هم ریشه در داخل کشور دارند فشارهای زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. بحران بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، افزایش بی‌سابقه نقدینگی، تورم بالا در برخی کالاهای اساسی، فساد اقتصادی، رکود حاکم بر صنایع و کارخانه ها و بیکاری ناشی از آن که در برخی استان‌های کشور به وضعیت حادی رسیده است، تنها چند نمونه از چالش‌های مهم این روزهای اقتصاد کشور است که مشکلات فراوانی را برای مردم به خصوص طبقه محروم و مستضعف جامعه ایجاد کرده است.

از طرف دیگر شکست پی در پی طرح های دولت همانند بسته خروج از رکود و ایده جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه کشور همگی نشان از وضعیتی بحرانی در اقتصاد کشور است. الحق و الانصاف ۵ سال هم زمان مناسبی برای اصلاحات اقتصادی است، البته اگر اراده ای برای حل آن باشد!

با این وجود، مردم ملاحظه می‌کنند که مجلس شورای اسلامی در بحبوحه مشکلات اقتصادی مشغول رسیدگی به امورات دست چندم نظیر ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال، ورود زنان به ورزشگاه و نیز سخنوری‌ها و رفتارهای مبتذل سیاسی همچون سلفی حقارت و ... است تا جایی که برخی نمایندگان وقیحانه جرات می‌کنند و در فضای عمومی جامعه از افزایش حقوق ماهانه خود سخن می‌گویند! گویی ذره ای، درکی از واقعیت‌های زندگی معیشتی مردم ندارند.»

در ادامه این نامه آمده است:‌ «در سال‌های اخیر که رهبری انقلاب مرتباً نسبت به وضعیت اقتصادی کشور و اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی هشدار می‌دادند، نسخه‌های شکست خورده تعدیل مقداری که در دهه هفتاد منجر به آشوب های خیابانی شد، در حال اجرایی شدن بود و هست. در این شرایط، کشور بازار کالاهای وارداتی شد، تولید داخل در رکود عمیق فرو رفت، کارخانه‌ها تعطیل شدند، کارگران بیکار و مالباختگان انواع مؤسسات مالی چند ماه در شهرهای مختلف تظاهرات کردند و حق خود را مطالبه کردند اما از جانب نمایندگان هیچ اقدام مؤثری انجام نشد! متاسفانه مسائل اقتصادی را با فهم ناقص خود در فضای سیاسی این دولت و آن دولت یا در چالش سیاسی با نهادهای دیگر تحلیل کردند و بیش از آنکه نسبت به صلاح مردم و نظام توجه کنند، کاسبکارانه صلاح جناح سیاسی خود را مدنظر قرار دادند؛ و شد آنچه نباید می‌شد.

نمایندگان محترم؛ در شرایط موجود طبق وظیفه‌تان لازم است صدای مردم شده و در اسرع وقت به کمک ابزارهای قانونی موجود، مسئولین دولت را به جایگاه پاسخگویی نسبت به عملکرد خود و ارائه برنامه برای خروج از این وضعیت بحرانی بکشانید. ان‌شاءالله ما دانشجویان انقلابی اجازه نمی‌دهیم که سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی به ‌واسطه بی‌کفایتی و وظیفه ‌نشناسی مسئولین آن و از جمله حضرات عالی از بین برود و از امروز به جد پیگیر مطالبات به حق مردم در زمینه اقتصاد خواهیم بود.»

بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی این نامه اعتراضی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشته‌اند.

ارسال نظرات