به منظور حفاظت از فضای سبزشهری انجام شد:
خبرگزاری بسیج: معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از اجرای عملیات آزادسازی طوقه 5500 اصله درخت در معابر این منطقه به منظور حفظ و نگهداری از درختان خبرداد.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۳۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: به منظور بهبود آبرسانی و حفظ و نگهداری از درختان موجود در فضای شهری، عملیات آزادسازی 5500 اصله درخت در منطقه 20 آغاز شده است.

شیرازی با اشاره به اینکه تاکنون 2500 طوقه درختان بهسازی شده است تا شرایط مناسبی برای رشد بیابند، افزود: با توجه به تعدد و پراکندگی درختان کهن و قدیمی شهرری در خیابان ها، کوچه های فرعی، قطعات فضای سبز و شهرک های مسکونی، عملیات آزادسازی طوقه درختان در اولویت برنامه های به زراعی قرار گرفته است.

وی به اجرای عملیات طوقه چینی درختان بعد از آزادسازی طوقه ها اشاره کرد و گفت: آزادسازی طوقه سبب گسترش سطح آبیاری درختان، افزایش نفوذ آب و هوا به حریم ریشه، مقاومت در برابر آفات و بیماری های گیاهی، جلوگیری از آسیب به ریشه و طوقه درخت و همچنین جلوگیری از تخریب سنگفرش معابر و پیاده روها می شود.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 یادآور شد: نگهداشت فضاهای سبز موجود به اندازه احداث فضاهای سبز شهری جدید با اهمیت است و به همین جهت عملیات به زراعی فضاهای سبز شهری از مهمترین اولویت های مدیریت شهری منطقه 20 است که طبق برنامه زمان بندی شده و فصل مناسب آن انجام می شود.

 

ارسال نظرات