آمادگی آسایشگاه کهریزک، برای پذیرش ۲۰۰ نفر از زلزله‌زدگان کرمانشاه
خبرگزاری بسیج: ششمین محموله کمک های مردمی موسسه خیریه کهریزک به ارزش 8 میلیارد ریال به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال می شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۳۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ ایرج درزی، مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: هفته گذشته کمک های مردمی اهدایی خیرین و نیک اندیشان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در قالب دو دستگاه کامیون به منطقه سرپل ذهاب ارسال شد و فردا نیز تعداد دیگری از وسایل مورد نیاز مردم زلزله زده استان با چهار دستگاه کامیون به کرمانشاه ارسال می‌شود.

درزی، ارزش محموله های ارسالی به مناطق زلزله زده کرمانشاه را بیش از ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از این کمک ها از سوی خیرین تامین شده و بخش دیگری نیز معادل یک روز حقوق اهدایی پرسنل آسایشگاه و هیات مدیره موسسه خیریه کهریزک است.

 وی با اشاره به اهداف انساندوستانه پرسنل آسایشگاه کهریزک، گفت: این مجموعه در عین نیازمند بودن، به رسالت انسانی و اسلامی خود عمل کرده و به سایر نیازمندان کمک می کند و در این راستا به محض وقوع زلزله در کرمانشاه، بر اساس وظیفه انسانی و مسئولیت اجتماعی خود، در تمام دفاتر و سایت موسسه به خیرین و نیکوکاران خودمان فراخوان دادیم و از آنها خواستیم کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد جمع آوری کمک های مردمی موسسه تحویل دهند.

درزی، با اشاره به اینکه در زمان وقوع حادثه عده ای از مردم به صورت احساسی و شتابزده اقدام به ارسال کمک ها به مناطق زلزله کردند و برخی از هموطنان نیز به طور شخصی اقدام به ارسال کمک ها کردند که این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف از جمله ترافیک در محور غرب کشور، موجب ارسال و تراکم برخی از کالاها در مناطق زلزله زده شد و حتی اقلامی که الان مورد نیاز نیست، هنوز هم ارسال می شود؛ اما با توجه به تجارب ما در حوادث مشابه از جمله زلزله رودبار و بم، پس از جمع آوری کمک های نقدی اقدام به خرید مایحتاج مورد نیاز و ضروری این عزیزان از جمله وسایل گرمایشی، هیتر، کفش، لباس های گرم و غیره کردیم. به عبارتی یک ریال را به بهترین نحو ممکن و به ارزش 5 ریال استفاده کردیم.

وی افزود: در زلزله رودبار علاوه بر اسکان موقت تعدادی از زلزله زدگان به همت بانوان نیکوکار، خانه مادر و کودک را در این شهرستان تاسیس کردیم و سرپرستی بیش از 500 کودک بی سرپرست را بر عهده گرفتیم که خیلی از آنها اکنون ازدواج کرده و دارای تحصیلات عالیه و خانه و زندگی شده اند. 400 نفر هم که آسیب دیده بودند در آسایشگاه بستری شدند.

در زلزله بم نیز به منظور اهداف انسانی و الهی با کمک نیکوکاران توفیق پیدا کردیم که به رسالت اسلامی و دینی خودعمل کنیم و تعدادی از کودکان و سالمندان بازمانده از زلزله را تحت پوشش قرار دهیم. اکنون نیز آسایشگاه کهریزک آمادگی مراقبت و نگهداری از سالمندان و معلولان زلزله استان کرمانشاه را دارد و در همین راستا نیز یک کودک معلول به آسایشگاه کهریزک استان البرز معرفی شده است.

مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک خاطرنشان کرد: پنج شنبه هفته گذشته وسایل و مایحتاج مورد نیاز هموطنان زلزله زده با دو کامیون ارسال شد و سه شنبه نیز تعداد دیگری از نیازمندی های این عزیزان از جمله تعداد 500 دستگاه هیتر، انواع فرش، موکت، بخاری، پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش، اسباب بازی برای کودکان، پتو، لحاف، تشک، ملحفه، حوله، وسایل بهداشتی و ... را ارسال می کنیم.

قاسم قندالی سرپرست جمع‌آوری اقلام اهدایی نیکوکاران نیز گفت: هماهنگی های لازم با استانداری، مدیریت بحران و هلال‌احمر استان کرمانشاه برای شناسایی روستاها و مناطق زلزله زده استان صورت گرفته و هدایای مردمی به مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و یا نیاز بیشتری به کمک ها دارند ارسال می شود.

مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک نیز در سخنانی گفت: آسایشگاه خیریه کهریزک آمادگی پذیرش 200 نفر از سالمندان و معلولان زلزله کرمانشاه را دارد که از این تعداد 100 نفر در آسایشگاه کهریزک محمد شهر کرج و 100 نفر نیز می توانند در آسایشگاه کهریزک تهران ساکن شوند.

احمد تنکابنی، با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از هزینه‌های جاری موسسه خیریه کهریزک از سوی مردم و خیرین تامین می‌شود، افزود: موسسه خیریه کهریزک یک موسسه غیرانتفاعی غیر دولتی است که بدون هیچگونه حمایت دولتی و با کمک‌های مردمی و خیرین اداره می‌شود. علاقه مندان برای کمک به این مرکز خیریه می توانند از طریق تلفن ۴۲۱۱۴ و ۳۸۴۶۵ و یا سایت موسسه با ما در تماس باشند.

 نویسنده و انتشار خبر: علی اشرف خانلری  

 

ارسال نظرات