امروز طی بازدید از خانواده شهید نوید صفری صورت گرفت

پشت صحنه کمیل مدافعان حرم به روایت شهید نوید صفری تقدیم خانواده شهید شد

شهید نوید صفری در مستند کمیل نقش فعالی داشت و به روایت حضور مجاهدانهئهمرزمش پرداخته و در بازسازی صحنه‌های جهاد او نقش ایفا کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۸۴۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
نوید صفری یکی از مستشاران زبده نظامی ایران در سوریه بود که بعد از مدتها حضور مجاهدانه و مستشاری در مناطق مختلف سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام چندی پیش در عملیات آزادسازی شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه به شهادت رسید.نوید صفری متولد 16 تیرماه 1365 بود. او یکی از پاسداران مستشار در سوریه و از دوستان و همرزمان نزدیک شهید سعید علیزاده و شهید رسول خلیلی بود. شهید صفری که به تازگی ازدواج کرده بود در 18 آبان ماه سال 96 در صحرای المیادین در استان دیرالزور سوریه در سن 31 سالگی به فیض شهادت رسید. پیکر مطهر او چندی بعد طی عملیات تفحص کشف و به کشور بازگشت.
این رزمنده مدافع حرم اهل تهران، طی نبرد با تروریست‌های داعش در «البوکمال» زخمی شده و به اسارت تروریست‌ها در آمد. طی این مدت خبری از وی در دست نبود تا اینکه با آزادی کامل شهر از لوث تروریست‌های تکفیری، پیکر مطهر او شناسایی و مشخص شد که همچون سرور و سالار شهیدان، مظلومانه به شهادت رسیده و سر از پیکرش جدا شده است.
مستند کمیل
 شهید سعید علیزاده(کمیل) جوان 26 ساله دامغانی بود که 12 بهمن سال گذشته در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید. حضور شهید سعید علیزاده در‌ جبهه‌های سوریه، بازسازی صحنه شهادت وی و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی او در دامغان در یک مستند 40 دقیقه‌ای به نام مستند کمیل به تصویر کشیده شده است. این مستند با همت گروه تلویزیونی سپاه قائم استان سمنان و صدا و سیمای مرکز سمنان ساخته شده است. شهید نوید صفری که به تازگی در نبرد با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیده است از همرزمان شهید سعید علیزاده بود که هنگام شهادت بالای سر او حضور داشت. شهید نوید صفری در مستند کمیل نقش فعالی داشت و به روایت حضور مجاهدانهئهمرزمش پرداخته و در بازسازی صحنه‌های جهاد او نقش ایفا کرده است.
 
همسر شهید نوید صفری در رابطه با خاطره جاری شدن صیغه محریمت آنان در جوار مزار مطهر شهدا و ساعت به یادماندنی قرائت خطبه عقدشان گفت: سال گذشته یعنی سال 95، در سالروز میلاد پربرکت امام حسن عسکری(ع)، در جوار شهدا بود که خطبه محرمیتمان خوانده شد. حال و هوای بهشتی بهشت شهدا، حال و هوایمان را عوض کرده بود. هرچه بود آرامش بود و آرامش. باهم عهد بستیم همراه و کمک حال هم باشیم برای رسیدن به خدا و رضایت او ...این روز مصادف بود با سالروز تولد قمری شهید مدافع حرم، رسول خلیلی و ارادت هر دوی ما به این شهید بزرگوار، شیرینی این روز را برایمان دوچندان و به یادماندنی‌تر کرد. روز قبل از محرمیت آمده بود بهشت و شهدا را برای مراسم دعوت کرده بود. می‌گفت حتی شهدای شهرستانی را هم دعوت کردم. به قول خودش آن لحظات بین زمین و آسمان ترافیکی شده... الحمدلله که تو رسیدی و من شیرینی وصالت به پروردگار، به لطف خودش در جانم نشسته و دل مرا نیز به شادی و آرامشت، آرام کرده.

خطبه عقد این شهید به صورت تلفنی توسط رهبر معظم انقلاب خوانده شده است. همسر شهید با اشاره به آن روز خاطره انگیز می‌گوید: نوید سر سفره عقد، قرآن را که دستش گرفت، نیت کرد و قرآن را باز کرد تا هر صفحه‌ای که آمد باهم بخوانیم؛ آیه اول صفحه را که دید، لبخند زد و با آرامش نگاهم کرد، چشمانش از شوق برق می‌زد، آیه 23 سوره احزاب دلش را آرام کرده بود.

 وصیت نامه شهید

وصیت نامه پر از زحمات

مختصر عرض که برای شما زحمات زیادی دارد

سلام علیکم خدمت خوانندگان این متن

اول‌ازهمه این‌که بنده برای جهاد حرکت کردم و اگر در حین کار خداوند منت نهاد و سطح توفیق حقیر را بالا برد و ان شاء الله از من در مورد شهادت پرسید و به اذن خودش لبیک گفتم از شما درخواست دارم اول‌ازهمه اگر پیگیری بازگشت یعنی اگر جسمی از گناه لبریز برگشت او را به حرم اباالجواد (ع) حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) ببرید و طواف دهید طوری که پیکر ضریح را ببیند.

دوم اینکه حقیر را با لباس پاکیزه سبز پاسداری که دارم دفن کنید اگر شد بدون غسل.

سوم اینکه محل دفن و مدفن حقیر پشت سر و پهلوی شهید رسول خلیلی باشد اگر شد در باغچه کناری چسبیده به رسول. این را به مسئولین بگویید که اگر مخالفت کنند حلال نمی‌کنم اگر نشد پشت رسول در وسط راه که زیر پای زائران شهدا و رسول باشم طوری که مزارم با زمین هم‌سطح باشد امیدوارم که میسر باشد.

ارسال نظرات