خبرهای داغ:
حضور مردم خراسان جنوبی در 14 دی ماه علاوه بر تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام و انقلاب معنی دیگرش جلب توجه مسئولین پایتخت نشینی است که فاصله زیاد موجبات فراموشی تشنه لبان را برایشان آسان تر نسازد.
کد خبر: ۸۹۷۲۸۲۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اینجا مرز شرقی کشور در کنار یکی از ناامن‌ترین کشورهای منطقه یعنی افغانستان است، سایه محرومیت همچنان بر سر مردم سنگینی می‌کند اما انگار هنوز مسئولان به صرافت نیفتاده‌اند که روستاها و روستانشینان را دریابند.

به گفته مسئولین، بیش از ۳۰ دهستان خراسان جنوبی دارای ضریب محرومیت بالایی هستند.

خشکسالی ها و مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها بر محرومیت در استان افزوده است.

در خراسان جنوبی محرومیت فراتر از حالت عادی است. این استان با وجود محصولات استراتژیک و معادن غنی، فقیر و در رتبه های آخر توسعه کشور (رتبه28) قرار دارد.

مردمی صبور، قانع، ولایتمدار و شهید پروری که سهمشان در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه اول تا سوم کشور، در انتخابات حضور بیش از 85درصدی دارند و بیش از 2 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند.

به گفته سردار نقدی مسئول سابق سازمان بسیج مستضعفین، خراسان جنوبی الگویی برای همه کشور و دنیا است و7 سال پیاپی رتبه اول را در حفظ و پایبندی به ارزشها کسب کرده است. می خواهیم خراسان جنوبی را طی پنج سال آینده براساس برنامه 1404به عنوان یک الگوی موفق معرفی کنیم.

مطالبات و توقعات مردم استان از مسئولان بیشتر از خیلی از شهرهای دیگر کشور است اما هیچ گاه با اغتشاش خواسته خود را مطرح نکرده اند بلکه حضورشان 14 دی ماه در صحنه نشانه عهد و پیمان با انقلاب است و این اعلام حضور معنی دیگرش جلب توجه مسئولین پایتخت نشینی است که فاصله زیاد موجبات فراموشی تشنه لبان را برایشان آسان تر نسازد.

پایتخت نشینی موجبات فراموشی تشنه لبان را برای مسئولان فراهم نسازد

دوستی جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: اتفاقات و جریاناتی که اخیرا در سراسر کشور در برخی نقاط بیشتر و در برخی نقاط کمتر اتفاق افتاد ریشه در دستگاه های استکبار جهانی دارد.

وی عنوان کرد: اگر بیشتر بررسی کنیم به اصل قضیه می رسیم که چون در برنامه های گذشته همچون انتخابات دشمنان به هدفی که داشتند نرسیدند صبوری مردم باعث شد که نا امید بمانند.

پایتخت نشینی موجبات فراموشی تشنه لبان را برای مسئولان فراهم نسازد

 

در تمام فتنه های گذشته ملت تودهنی به مشرکین و منافقین زده است

این ایثارگر مجاهد بیان کرد: دشمنان دنبال زمینه ای بودند با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور بوجود آمده است از آب گل آلود ماهی بگیرند و خودشان را در پوشش مردمی که برای مطالبه گری و طرح مشکلات به میدان آمده بودند درآوردند.

وی با بیان اینکه در تمام فتنه های گذشته ملت تودهنی به مشرکین و منافقین زده است ادامه داد: مردم بسیار هوشیار و بیدار هستند و به خوبی مسیرشان را از آشوب گران جدا کردند و در جمع آنان نماندند و این قضیه با هوشیاری مردم و تلاش ماموران انتظامی  مهار شد.

فشارهای اقتصادی به مردم بر کسی پوشیده نیست

دوستی افزود: متاسفانه در سیستم دولتی و غیر دولتی نابسامانی هایی وجود دارد و عده ای حقوق نجومی دارند و عده ای از مردم از حقوق اندک و ناچیز برخوردارند.

جانباز دوران دفاع مقدس اظهارداشت: افراد زیادی از جامعه حتی از خیلی امکانات ضروری و اولیه زندگی در مضیقه به سر می برند. قشر ضعیف و پایین جامعه در فشار و سختی زندگی می کنند و این بر کسی پوشیده نیست.

پایتخت نشینی موجبات فراموشی تشنه لبان را برای مسئولان فراهم نسازد

ناتوانی دشمنان در براندازی درخت تنومند انقلاب

وی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم از مسئولان باید مطرح شود نه به قیمت اینکه به نظام و انقلاب خدشه وارد شود گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران جانفشانی کردند که انقلاب ریشه بدواند و رشد کند و امروز نیز احساس مسئولیت می کنیم و تا آخرین نفس محکم جلوی فتنه ها می ایستیم.

دوستی یادآور شد: استکبار جهانی، غرب و اروپا زمانی که درخت انقلاب تنومند نشده بود با تحریم ها، فشارها و تقویت عناصر ضد انقلاب قصد ایجاد گروهک تروریستی داشتند، ارتش تا دندان مسلح بعث عراق را به جان انقلاب انداختند  و تلاش داشتند که نظام نوپای اسلامی را براندازند.

وی با بیان اینکه سیاست دشمنان براندازی نظام بوده و هست خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب با وجود رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی نتوانستند هیچ غلطی بکنند امروز که انقلاب با اقتدار و تنومند شده است و توان بازدارندگی در هر زمینه ای پیدا کرده است یقین که نمی توانند هیچ غلطی بکنند.

این جانباز جنگ تحمیلی بیان داشت: دشمنان با تحریم و کمک به ایجاد داعش و روی کارآوردن سلطنت طلبان و منافقان در معرکه شاید در گوشه ای بتوانند به اماکن عمومی خساراتی بزنند اما امت انقلابی با صلابت و قدرت تمام جلوی آنان می ایستند.

وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی مدافع انقلاب هستند و با وجود هر مشکلی با دل و جان از انقلاب پاسداری می کنند. اینها فرزند عاشورا و رمضان هستند.

دولت  حساب شده تر عمل کند

حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: یقینا این نشان می دهد که دولت و حاکمیت باید تجدید نظری بکنند و تنها در شعار بسنده نکنند. خصوصا دور و بری های خودشان را اصلاح کنند. مردم این فساد و بی عدالتی و بریز و بپاش ها و از طرفی گرانی ها را می بینند روی مردم فشار می آید.

پایتخت نشینی موجبات فراموشی تشنه لبان را برای مسئولان فراهم نسازد

وی عنوان داشت: دولت و مسئولین باید به هوش باشند کاری نکنند افرادی که دنبال اهداف دیگری هستند در این قالب دست به اینگونه هنجارشکنی هایی بزنند که به هیچ وجه در شان ملت ایران نیست.

وی افزود: خراسان جنوبی با وجود اینکه استان محرومی است اما فرهنگی دینی و انقلابی مردم در حدی است که از همان ابتدا انتظار شرکت در این گونه تجمعاتی از مردم استان نمی رفت همانطور که تا آخر با آشوبگران همکاری نکردند.

مختاری افزود: مردم در 9 دی ماه در کاشان ، زنجان، بیرجند و جای جای کشور برای تجدید میثاق با انقلاب و ولایت فقیه در صحنه حاضر شدند. اکثریت مردم اعتراضاتی به حقی  که دارند بر فساد،  بی عدالتی و گرانی است که از مجاری قانونی دنبال می کنند و در خیابان نیز همان شعارها را می دهند.

وی بیان داشت: نهایتا عده ای از روی عصبابیت در یک جریانی قرار می گیرند که خودشان هم قبول ندارند و از آنها سوء استفاده می شود و این هوشیاری بیشتر مسئولین دولت را می طلبد.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: لایحه دولت قطعا کار نسنجیده ای بود که یک مرتبه 50درصد بنزین گران شود یا بعضی مسائل دیگر باعث شد جرقه ای ایجاد شود و برخی هم منتظر سوء استفاده اند. دولت باید خیلی حساب شده تر کار کند.

مسئولین قدری به فکر طبقه پایین جامعه هم باشند

محمد امین پالیز فرزند شهید رمضان پالیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: دولتمردان ما باید به فکر مردم باشند با اینگونه مسائل اقتصادی که پیش آمده وضعیت مردم نابسامان است و گرانی ها و تا 90درصد مشکلات اقتصادی مردم باعث بروز این وقایع شد.

پایتخت نشینی موجبات فراموشی تشنه لبان را برای مسئولان فراهم نسازد

وی اضافه کرد: بخشی که به کم کاری برخی مسئولین برمی گردد و بی اعتمادی که بین افراد جامعه منجر شده بر اثر اختلاس  برخی بالادستی ها است که فکر مردم پایین دست نیستند.

فرزند شهید پالیز ادامه داد: چه دلیلی دارد که آقازاده ها ماشین های آخرین مدل میلیاردی سوار می شوند در حالیکه  عده زیادی از مردم در فقر به سر می برند و به نان شبشان محتاجند و این ایجاب می کند که مسئولین قدری به فکر طبقه پایین جامعه هم باشند.

مسئولین اعتمادسازی و پاسخ گویی کنند

 وی متذکر شد: این تلنگری است به برخی از دولتمردان که در برخی موارد نسبت به خدمت به محرومین واقعا کوتاهی می کنند و فقط به فکر خودشان هستند. اگر به فکر مردم باشند که فاصله طبقاتی در جامعه کمتر می شود.  باید برخورد شود با مدیرانی که حقوق نجومی می گیرند و فساد و اختلاس می کنند.

پالیز خاطرنشان کرد: مردم ما واقعا مردم خوبی هستند. اجازه ندهیم به راه شهدا با این نوع وقایع خدشه وارد شود تا رهروان خوبی برای شهدا باشیم.

وی گفت: مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند و مرتب کارها و مشکلات مردم را با هم پاس کاری نکنند تا به حدی می رسد که مردم آسیب می بینند و دولتمردان به خودشان بیایند. اینکه یک مرتبه قیمت بنزین را دو برابر کنند به مردم فشار می آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها