نفتکش ایرانی که روز یک‌شنبه با یک فروند کشتی فله‌بر چین برخورد کرد، برای دومین روز همچنان در آتش می‌سوزد و جستجوها برای یافتن 30 خدمه ایرانی ناپدید شده آن ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۷۲۸۱۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نفتکش ایرانی که روز یک‌شنبه با یک فروند کشتی فله‌بر چین برخورد کرد، برای دومین روز همچنان در آتش می‌سوزد، گروه‌های امداد و نجات تلاش می‌کنند تا آتش آن را در سواحل شرقی چین تحت کنترل دربیاورند و جستجوها برای یافتن 32 خدمه ایرانی ناپدید شده آن ادامه دارد.

شبکه سی سی تی وی چین به نقل از کارشناسان گروه امداد و نجات اعلام کرد نگرانی‌ها در مورد انفجار این تانکر و غرق شدن آن در میان شعله‌های عظیم آتش در حال افزایش است.

وسعت آسیب‌های زیست‌محیطی و اندازه حجم نفتی که نشست کرده است هنوز مشخص نیست اما این فاجعه می‌تواند بدترین مورد آلودگی از سال 1991 به شمار رود، زمانی‌که 260 هزار تن نفت در سواحل آنگولا نشست کرد.

نیروی دریایی آمریکا با اعزام یک بالگرد نظامی به جستجو در منطقه‌ای به مساحت حدود 3600 مایل مربع دریایی (12 هزار و 350 کیلومتر مربع) کمک می‌کند اما در بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون هیچ یک از 32 خدمه ناپدید شده نفتکش را پیدا نکرده است.

نفتکش «سانچی» با پرچم پاناما با کشتی فله‌بر چین با نام «اف سی کریستال» در 160 مایلی ساحلی در نزدیکی شانگهای با یکدیگر برخورد کردند. شبکه سی سی تی وی چین امروز تصاویری از ناوگان کوچکی از قایق‌ها که در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند و درحالی‌که ستونی از دود غلیظ بر فراز این نفتکش به هوا بلند می‌شود، نشان داد.

چین 4 کشتی امداد و نجات و 3 قایق پاکسازی و کره جنوبی یک کشتی و یک بالگرد به منطقه حادثه اعزام کرده‌اند.

این نفتکش ایرانی در حال انتقال 136 هزار تن میعانات گازی ایران به کره جنوبی بود. این حجم معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به ارزش حدود 60 میلیون دلار است.
کشتی فله‌بر چینی که غلات آمریکا را حمل می‌کرد، اندکی خسارت دیده و 21 خدمه آن که همه چینی هستند، نجات یافتند.

سخنگوی شرکت هانوها توتال پتروکمیکال کره جنوبی  اعلام کرد در تلاش برای یافتن راه‌هایی است تا محموله‌های از بین رفته را جایگزین کند.

وی افزود این شرکت ممکن است از ذخایر خود استفاده کند یا از ایران محموله دیگری درخواست کند یا به دنبال میعانات جایگزین از قطر باشد.

ارسال نظرات