خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه متاسفانه آنطور که باید حرم سوم معرفی نشده است، گفت: کانون های مساجد می توانند در زمینه معرفی حرم سوم اهل بیت (ع) به جامعه، نقش عمده ای را ایفا کنند.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۵۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) در دیدار با مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس و نمایندگی خبرگزاری شبستان فارس گفت: پذیرش مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی در واقع اظهار آمادگی برای خدمت به اسلام و انقلاب است به خصوص خدمت به مساجد که مبنایی و زیربنایی است و نام مسجد در حقیقت از جمله واژه هایی است که با نام اسلام و انقلاب عجین است.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین با برشمردن اهمیت و جایگاه مسجد از صدر اسلام تاکنون، خاطرنشان کرد: مسجد از یک طرف بیت الله است و از طرف دیگر «وضع للناس» و خانه مردم است و این یعنی مکانی است که در واقع مشترک بین خدا و مردم و پایگاه مستحکم بین خالق متعال و بندگان اوست.

 آیت الله دستغیب، مسجد را مکانی برای معراج انسان ها، ترقی و تعالی معنوی بشر و تقرب به خدا دانست و تاکید کرد: اگر در مسجد علاوه بر اقامه نماز که وسیله تقرب به خداست، به محلی برای تعلیم و تعلم نیز توجه شود، می تواند به جایگاه ارتقای سطح علم و آگاهی جامعه تبدیل شود که البته برنامه های مفید و ارزشمندی که می تواند فرهنگ جامعه را به خصوص پس از پیروزی انقلاب رشد داده باشد.

 وی، تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد را یکی از رهاوردها و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی معرفی کرد و گفت: ما در شرایطی قرار داریم که بهترین زمینه ها را برای رشد استعداد ها در اختیار داریم و در واقع مساجد علت پیروزی انقلاب و مردم به رهبری امام راحل (ره) بود که زمینه رشد و گسترش را فراهم آورد.

 تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) در ادامه تاکید کرد: هرچه به مساجد اهمیت بدهیم و از این امکاناتی که در اختیار داریم استفاده کنیم، بهتر می توانیم در جهت تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و استفاده از نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمت به مردم بهره بگیریم.

 آیت الله دستغیب ضمن تاکید بر اهمیت دادن به حضور کودکان به همراه والدین در مساجد، شناسایی استعداد های آنها را از اولویت های مهم فعالیت مساجد برشمرد و توصیه کرد: ما باید واقعا از این فرصت طلایی دوران کودکی و نوجوانی در مساجد استفاده کنیم و استعداد های آنان را در هر زمینه علمی، تربیتی و هنری است را شناسایی کنیم و با تعلیم و تربیت به شکوفایی برسانیم.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین نقش فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد را در آتیه سازی و تربیت آتیه سازان بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان آتیه سازان در محیط پاک و مقدسی به نام مسجد از عالی ترین اعمال صالح است.

 وی با اشاره به اینکه اهمیت به مسئله نماز، جمع آوری زکات و امر به معروف و نهی از منکر کار بزرگ و زیربنایی است، اظهار داشت: آن چیزی که مقام معظم رهبری به عنوان یک رهبر الهی به آن توجه ویژه دارد و تاکید می فرماید، اقامه نماز است و همه چیز بر این اساس و محور معنا پیدا می کند پس این نکات مهم را با ابتکار و خلاقیت در کانون های فرهنگی هنری می توانید داشته باشید.

 تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) اضافه کرد: در این حرم مطهر آماده هر نوع همکاری متقابل با کانون های مساجد هستیم تا در مسیر اجرای برنامه های کانون ها، در حد امکانات از این آستان مقدس استفاده شود.

 وی افزود: مسئله شناخت نسبت به حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیهماالسلام)، برادران بزرگوارشان و امامزادگان مطهر این شهر مسئله مهمی است تا آنجا که مقام معظم رهبری طبق همین اهمیت شیراز را سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) نامیدند.

 آیت الله دستغیب با بیان اینکه آنطور که باید این حرم سوم به جامعه معرفی نشده است، خاطرنشان کرد: علی رغم کارها و هماهنگی های خوبی که در ۲ سال اخیر بین بقاع متبرکه ایران، عراق و سوریه انجام شده است اما در همین رفت و آمد ها متوجه شدیم اطلاعات کمی در این خصوص وجود دارد و کانون های مساجد می توانند در این زمینه نقش عمده ای را ایفا کنند.

 تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) همچنین توصیه کرد: اجرای صلوات خاصه حضرت شاهچراغ (علیه السلام) در برنامه های فرهنگی می تواند ارتباط عمیقی بین آحاد مردم جامعه و این بقاع متبرکه ایجاد کند و بر شناخت مردم بیفزاید.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از بهترین روش ها برای تبلیغ دین و بین حقایق دینی به خصوص برای نسل جوان، برنامه های هنری است که یک نیاز فطری است و تاثیرگذاری زیادی دارد.

 آیت الله دستغیب با اشاره به تاثیرگذاری برنامه های نمایشی و سریال های ماندگاری نظیر «مختارنامه»، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند برای ۱۰ یا ۲۰ سال آینده بهترین کارگردان ها که سوژه های دینی را به شکل نمایش و فیلم در آورند و همچنین بازیگرانی که تعهد شرعی داشته باشند، تربیت کند.

  خاطرنشان می شود؛ در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسین امیدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس به ارائه گزارشی از مهم ترین فعالیت ها و برنامه های اجرایی کانون های مساجد استان پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها