اگر این نیروگاه راه اندازی شود نه تنها دیگر شاهد ضعف ولتاژ برق در طارم نخواهیم بود بلکه به یک صادر کننده انرژی برق تبدیل خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۲۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان طارم در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی برای راه اندازی نیروگاه گازی تولید برق در شهر چورزق، گفت: این شرکت هم اکنون در صدد ایجاد 16 واحد نیروگاهی در کل کشور است و یکی از این واحدها را در طارم راه اندازی خواهد کرد.

علی باقری با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه در شهرستان افزود: فرایند ساخت این نیروگاه در ۱۴ ماه پیش بینی شده و در زمان اجرای پروژه برای سی نفر به صورت مستقیم و پانزده نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

وی اظهار داشت: این پروژه بعد از اتمام نیز برای پانزده نفر مستقیم و ده نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد نموده، ضمن اینکه امکان راه اندازی واحد های گلخانه ای نیز با استفاده از انرژی تولیدی، فراهم شده و فرصت های اشتغال دیگری نیز در منطقه ایجاد خواهد کرد.

فرماندار طارم با تاکید بر اهمیت این پروژه برای طارم، تصریح کرد: برای نخستین بار یک سرمایه گذاری خارجی در شهرستان انجام خواهد گرفت با اجرای این پروژه در مدت ۱۴ ماه، ۷۰ میلیارد تومان در منطقه سرمایه گذاری خارجی خواهد شد که

باقری با تاکید بر اینکه تامین برق پایدار یک زیر ساخت بسیار مهم برای منطقه محسوب می‌شود، افزود: هم اکنون دو پست برق ۶۳ کیلو واتی در شهر چورزق و دهستان گیلوان نیاز امروز شهرستان را برطرف میکند ولی طارم یک منطقه روبه رشد و توسعه است و توسعه پایدار آن در گرو وجود زیرساخت های مهم از قبیل برق پایدار است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجرای این طرح پیش بینی و تامین گردیده است، اظهار داشت: اگر این نیروگاه راه اندازی شود نه تنها دیگر شاهد ضعف ولتاژ برق در طارم نخواهیم بود بلکه به یک صادر کننده انرژی برق تبدیل خواهیم بود.

باقری افزود: به دلیل اینکه دو پست برق شهرستان در شهر چورزق و دهستان گیلوان قرار  دارد، نیروگاه تولید برق نیز بایستی در کنار پست های برق ایجاد گردد در این راستا فاز اول پروژه در شهر چورزق به دلیل داشتن موقعیت مساعدتر اجرا و در فاز بعدی در گیلوان راه اندازی خواهد شد.

فرماندار طارم گفت: نیروگاههای موجود در کشور با سوخت فسیلی کار می کنند و بهروری کمتر از 30 درصد دارند و 70 درصد انرژی تلف می شود و همچنین به علت مسافت طولانی انتقال برق بخش زیادی از انرژی در حین انتقال از محل تولید تا محل توزیع و مصرف نیز از بین میرود.

این مسئول گفت: نیروگاههای گازی تولید برق به دلیل اینکه در کنار پست های برق احداث می شوند اتلاف انرژی اتفاق نمی افتد.

فرماندار طارم با تاکید بر ضرورت جذب این سرمایه گذاری در شهرستان، افزود: این نخستین بار است که یک سرمایه گذاری خارجی در منطقه انجام خواهد گرفت.

باقری تسریع در انجام اقداماتی از قبیل تحویل و تسطیح نمودن زمین درخواستی شرکت، ایجاد زیرساخت های گاز، آب،راه دسترسی و هرگونه درخواست شرکت جهت تسهیل در راه اندازی این نیروگاه را خواستار شد و افزود: تمامی موارد درخواستی شرکت مورد نظر در سطح شهرستان، در مدت زمان اندکی تامین خواهد شد.

 

ارسال نظرات