خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت:در سال جاری استان قزوین ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی را تعهد کرده بود که تاکنون ۸۰.۶۵ درصد آن ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۱۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس سند اشتغال سهم اشتغال استان برای سال جاری ۲۰ هزار شغل بود که تاکنون ۱۶ هزار و ۱۳۹ مورد معادل ۸۰.۶۵ درصد ایجاد شد.
وی افزود: سامانه بومی شده استان که با اهتمام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه طراحی شده است که قابلیت تحلیل دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد:موضوعات متنوعی در این سامانه گنحانده شده که می توان روی آن بررسی و تحلیل انجام داد .
حبیبی با بیان اینکه برخی از استان ها از این سامانه الگوبرداری می کنند، ادامه داد:دستگاه های اجرایی استان وارد این سامانه شوند تا تحلیلی از روند اشتغال استان در سال جاری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه بحث بیمه اولی ها برای استان بسیار مهم است چون برای ارزیابی ها مورد استفاده قرار می گیرد، عنوان کرد: کمیته ای با مدیریت فرمانداران برای بررسی بحث راستی آزمایی تشکیل شود و این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده و گزارش مربوطه را ارسال کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد:چند دستگاه اجرایی از میانگین استانی پایین تر هستند که تذکرات لازم به آنها داده شده تا خود را به میانگین تعیین شده برسانند.
حبیبی گفت:در وهله اول نگران جذب هستم چون میزان تسهیلات و نوع آن انقدر متنوع و متعدد است که جایی برای کم کاری باقی نمی گذارد.
وی بیان کرد:یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد مردمی شود بنابراین باید بستر را برای مردم فراهم کنیم تا مردم اقتصاد را در دست بگیرند و بخش خصوصی گسترش یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود:دولت حجت را تمام کرده و برای تمام بخش ها برنامه دارد.
حبیبی اضافه کرد: دولت تسهیلات ارزان قیمت آماده کرده است بنابراین هر طرحی که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد، می تواند تسهیلات اشتغال فراگیر دریافت کند.
وی ادامه داد:اشتغال فراگیر را بین ۵ دستگاه جهادکشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی تقسیم کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد:وضعیت اشتغال فراگیر در حوزه شهرستانی و دستگاهی به طور کامل مشخص است و از امروز باید وارد فاز عملیاتی شویم.
حبیبی اظهار داشت:تا الان ۳۳ درصد اعتبارات اشتغال فراگیر به بانک های استان تخصیص داده شده است و بانک ها آمادگی پرداخت تسهیلات را دارند.
وی یادآور شد:برای افزایش اعتبارات اشتغال فراگیر هم هیچ مشکلی نداریم.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها