خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از اجرای طرح « کتاب‌رسان سیار» در نقاطی از استان که دسترسی به کتاب آسان نیست، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۱۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

روح‌الله منوچهری  از اجرای طرح « کتاب‌رسان سیار» در نقاطی از استان که دسترسی به کتاب آسان نیست، خبر داد و اظهار داشت: این طرح که نخستین مرحله آن در نی‌ریز به صورت پایلوت اجرا شده با هدف آشنا کردن مردم و دانش‌آموزان در نقاطی از استان است که به کتابخانه دسترسی ندارند. 

وی با بیان اینکه در این طرح بسته‌هایی با 50 کتاب با موضوعات مختلف آماده شده است، گفت: این بسته‌ها توسط دهیاران، معلمان روستا، اعضای شورای روستا و دیگر اعضای جوامع محلی به نقاط دور دست استان فارس ارسال می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس افزود: برای دانش‌آموزان و دیگر کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند کارت عضویت صاددر می‌شود و این روند در صورت کسب رضایت در دیگر شهرستان‌ها و نقاط استان نیز اجرا می‌شود. 

منوچهری با بیان اینکه احداث کتابخانه در نقاط روستایی از سوی کتابخانه‌های عمومی پیگیری می‌شود، بیان کرد: تا زمانی که توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های روستایی استان به حد مطلوب و استاندارد برسد اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند. 

وی با اشاره به دیگر مزایای این طرح عنوان کرد: در برخی از مناطق به دلیل بعد مسافت یا کم بودن جمعیت یا دلایل دیگر استاندارد لازم برای احداث کتابخانه وجود ندارد اما اجرای این طرح سبب می‌شود که مردم این نقاط از خدمات کتابخانه‌های عمومی برخوردار شوند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها