خبرهای داغ:
مدیر عامل توانیر کشور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تأمین 4 هزار مگاوات سبد انرژی از انرژی‌های نو پیش‌بینی شده است، گفت: دولت از سرمایه‌گذران بخش خصوصی در انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۰۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

آرش کردی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های برق‌رسانی در شهرستان جهرم با بیان اینکه صنعت برق کشور توجه ویژه‌ای به انرژی‌های نو دارد، اظهار داشت: میزان، زاویه و روزهای تابش مزیت ویژه‌ای در بخش خورشیدی در کشور بوده و این یک فرصت جدی برای گسترش انرژی‌های نو است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تأمین 4 هزار مگاوات سبد انرژی از انرژی‌های نو پیش‌بینی شده است، گفت: این انرژی‌ها در سال‌های ابتدایی شکل‌گیری در کشور است و وزارت نیرو با صدور مجوز برای بخش خصوصی برنامه‌های خوبی به منظور خرید تضمینی برق تولیدشده دارد.

وی افزود: بخش دولتی در انرژی‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چه در میزان تولید خانگی و چه در مگاوات‌های بالا سودآوری اقتصادی مناسبی را در پیش‌ دارد.

کردی با بیان اینکه نرخ خریداری توسط وزارت نیرو در سطح دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: این نرخ باید به سمت اقتصادی شدن پیش رود و یک تحول در بخش انرژی‌های نو درحال شکل‌گیری است که ثمرات آن در چند سال آینده دیده می‌شود.

مدیرعامل توانیر افزود: در سال گذشته بیش از ۲ برابر آنچه که در طول سالیان قبل انجام شده بود نیروگاه به مدار وارد شده است.

وی استان فارس را دارای مزیت نسبی تابش آفتاب به منظور انرژی‌های خورشیدی دانست و گفت: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق متولی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران است و با مطالعات برق منطقه‌ای فارس این انرژی‌های تجدیدپذیر در فارس می‌تواند توسعه یابد.

کردی نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم را از فرصت‌های صنعت برق در این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: ۶ واحد گازی در نیروگاه جهرم نصب  و بهره‌برداری شده‌ و طرح توسعه و تکمیل سیکل ترکیبی صنعت برق از طریق بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی با اشاره به احداث پست برق جهرم ۴ و ۶۳ کیلوولت سیمکان در این شهرستان گفت: خط انتقال پست جهرم ۴ متناسب با معماری و مبلمان شهری اجرا و منابع مالی پست برق سیمکان از تخصیص بند هـ تبصره ۶  قوانین بودجه سالیانه با حمایت مجلس شورای اسلامی تأمین خواهد شد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: با تحولات صنعت برق در جهرم این شهرستان به یکی از قطب‌های انرژی  در استان فارس و کشور تبدیل خواهد شد که مزیت نسبی هم برای توسعه صنعت و هم برای بخش‌های نیازمند انرژی نیاز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها