مشاور شهردار و دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد خواستار نامگذاری میادین و معابر شهر مشهد با عنوان شهدای امربه معروف و نهی از منکر و عناوین مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر شد.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۸۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مصطفی صفایی با بیان این مطلب در نشست مشترک با دبیران امر به معروف و نهی از منکر ادارت، سازمان‌ها و مناطق ۱۳ گانه شهر که در اتاق جلسات شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نامگذاری میادین و معابر با عناوین امر به معروف و نهی از منکر یا نامگذاری معابر به نام شهدا و مجروحان این حوزه مورد توجه و پیگیری است. همچنین احداث پارک موضوعی امر به معروف و نهی از منکر جدای از فرهنگسرای مربوطه نیز در دستور کار قرار دارد و باید تلاش شود فضاسازی مناسب در این خصوص صورت گیرد.

مشاور شهردار و دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر موضوعی قانونی و مصوب مجلس شورای اسلامی است، افزود: خراسان رضوی و شهر مشهد ۵ شهید امر به معروف و نهی از منکر تقدیم انقلاب کرده است که همانند شهدای دفاع مقدس محسوب می‌گردند.

صفایی با بیان اینکه ۲ هدف برای شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر تبیین شده است، توضیح داد: این اهداف به هدف‌های برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج الگوسازی مناسب رفتاری، فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های زیرساختی در اهداف برون سازمانی مورد تاکید است، گفت: فرهنگ سازی معروفات در این بین دارای اهمیت و اولویت است و ضرورت دارد امر به معروف لسانی مطرح گردد و بلافاصله از موضوع عبور شود.

مشاور شهردار و دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد در ادامه اظهار کرد: اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌شناسی و تعیین اولویت‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و ادارات، عمومی سازی و تشویق کارکنان برای فعالیت در این حوزه در دستور کار شورا‌ها قرار دارد.

صفایی با تاکید بر اینکه در حوزه امر به معروف می‌توان با قوت و همت بیشتری کار کرد، خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد پایگاه‌هایی در ادارات و سازمان‌ها داشته باشیم تا در این حوزه بیشتر مانور دهیم.

وی در خصوص برنامه‌های آموزشی در این حوزه، گفت: کار‌های آموزشی صورت می‌گیرد، اما تکراری است و ابداعی در آن نیست. ضرورت دارد در این خصوص به دنبال ایده‌های بکر در راستای شهرداری شهروند محور باشیم که خود یکی از بهترین، با اهمیت‌ترین و تاثیرگذارترین معروفات در حال حاضر در جامعه می‌باشد.

مشاور شهردار و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه تشکیل شورا‌ها نیازمند انضباط بیشتری است، بیان کرد: ضرورت دارد اولویت در تقدیر شهدا تقدیر از شهدای امر به معروف و نهی از منکر باشد. همچنین خوب است مسابقات کتابخوانی در حوزه امر به معروف ترویج یابد.

صفایی ادامه داد: حدود ۵۰ آیه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن داریم و بیش از ۳۰ حدیث شاخص در این حوزه وجود دارد که تلنگر‌هایی از این آیات می‌تواند کارگشا باشد.

صفایی خاطرنشان کرد: جهت تاثیرگذاری هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر بر قلب و دل مردم می‌بایستی تاکید و تامل در خصوص راهکار‌های امربه معروف و نهی از منکر به طور علمی، پژوهشی و برگزاری استارت آپ‌های مرتبط جهت بهره‌گیری از ایده‌های بدنه نخبگانی جامعه صورت گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها