رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه گفت: همزمان با سراسر کشور مسابقات حفظ و مفاهیم قرآنی برای نخستین بار و به جهت جلوگیری از موازی کاری و تکمیل بانک اطلاعات قرآنی با مشارکت سازمان اوقاف و ارشاد اسلامی در اسفندماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۸۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محسن لطفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: که تا قبل از برگزاری این مسابقات، رقابت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف توسط موسسات و نهاد‌های مختلف در طول سال برگزار می‌شد و این موازی کاری ضمن هدر رفت بیت المال، خروجی مناسبی برای کشور نداشت.

وی افزود: همزمان با سراسر کشور مسابقات حفظ و مفاهیم قرآنی برای نخستین بار و به جهت جلوگیری از موازی کاری و تکمیل بانک اطلاعات قرآنی با مشارکت سازمان اوقاف و ارشاد اسلامی در اسفندماه برگزار می‌شود.

لطفی به اهداف برگزاری این نوع مسابقات اشاره کرد و افزود: انسجام و وحدت رویه در جامعه قرآنی، جلوگیری از هدر رفت بیت المال، ممانعت از موازی کاری، ایجاد انگیزه بین جوانان و نوجوانان و همچنین تکمیل بانک اطلاعات قرآنی کشور از مهمترین اهداف این مسابقات بصورت مشترک دنبال می‌شود.

رییس اوقاف تربت حیدریه خاطر نشان کرد: ثبت نام این مسابقات از ۱۸ آذرماه لغایت ۳۰ دیماه جاری در سایت www.guranedu.ir فقط توسط مربیان قرآن آموز سطح شهرستان‌ها انجام می‌شود، بطوریکه هر مربی قرآن آموز چنانچه بالای ۵ نفر شرکت کننده ثبت نام کند به ازای هر نفر مبلغ ۴۰ هزار ریال و زیر ۵ شرکت کننده باید نفری ۵۰ هزار ریال هزینه ثبت نام را پرداخت کند.

لطفی به نحوه برگزاری این مسابقات اشاره کرد و گفت: با اتمام ثبت نام، کارت ورود به جلسه از تاریخ ۱۵ بهمن لغایت ۹ اسفند توزیع و ساعت و مکان برگزاری این مسابقات در کارت ورود به جلسه قید خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: این مسابقات از ۱۰ لغایت ۱۷ اسفندماه امسال در چهار بخش با زیر مجموعه ۲۶ رشته؛ کتبی حفظ قرآن (۱۰ اسفند)، شفاهی ویژه دانش آموزان (۱۲ لغایت ۱۷ اسفند)، بزرگسالان (۱۲ لغایت ۱۷ اسفند) و الکترونیکی در رشته درک معنا و تدبر در قرآن بصورت اینترنتی در تاریخ ۱۲ اسفند از ساعت ۸ لغایت ۲۰ شب برگزار می‌شود.

وی افزود: هر شهرستانی که بالای ۲۰ شرکت کننده ثبت نام کننده داشته باشد بعنوان یک منطقه میزبان انتخاب و شرکت کنندگان تمام مراحل را در همان شهرستان سپری می‌کنند و لذا با توجه به حضور فعال قاریان و حافظان در این شهرستان به یقین تربت حیدریه یکی از میزبانان مسابقات جنوب خراسان رضوی خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها