خبرهای داغ:
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان عنوان کرد
مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه به صورت گام به گام، طرح جامع شهر همدان را آن‌هم با همکاری حوزه مدیریت شهر پیش می‌بریم، گفت: گام نخست، ارائه ساختار فضایی موجود و در صورت تصویب آن، رسیدن به طرح جامع است.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۱۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

ارائه ساختار فضایی موجود گام نخست در طرح جامع همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرهاد فرزانه در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان که با محوریت ارائه گزارش نهایی از اطلاعات جمع‌آوری شده طرح جامع همدان توسط مشاور طرح برگزار شد، بیان داشت: تدوین و تهیه طرح جامع شهر همدان بدون اظهارنظر و همکاری شورای شهر و شهرداری امکان‌پذیر نیست.

وی بابیان اینکه تمامی ایده آل‌ها را برای شهر همدان در قالب طرحی مشخص، درنظر می گیریم استانداری، راه‌وشهرسازی و شهرداری را سه ضلع کاری با هدف پیشبرد توسعه شهری دانست و گفت: مشاور طرح جامع همدان بر این مبنا انتخاب شد تا از تمامی جوانب برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان توانایی داشته باشد که تاکنون از عملکرد وی، رضایت داریم.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان همدان همچنین در زمینه تدوین طرح جامع شهر همدان افزود: در این زمینه درخواست‌ها و اظهار نظرها جمع آوری، تجزیه و تحلیل می شود که با توجه به برداشت وضع موجود، وارد فکر کردن برای ایجاد ساختار شهر می‌شویم که البته امیدواریم در چند ماه آینده، ساختار کلی را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه با توجه به نقشه برداری ها، شهر همدان ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار است، گفت: در این طرح تمامی محدوده و حریم شهر را در نظر گرفته ایم.

فرزانه با بیان اینکه برای نقشه برداری ها به حدود ۱۷ میلیون ریال اعتبار نیاز است، عنوان کرد: انتظار می‌رود بخشی از این اعتبارات را شهرداری کمک دهد.

وی بر پیوست اقتصادی طرح جامع شهر تأکید کرد و افزود: باید تولید ثروت برای شهر را مدنظر قرار دهیم تا در آینده، شهرداری همدان هم ثروتمند باشد.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان همدان با توجه به خط موجود برای نقاط کم برخودار و برخوردار اظهار داشت: باید به گونه ای پیش برویم تا پتانسیل های ساختاری شهر در همه نقاط، یکسان دیده شود.

وی بر تأمین فضای سبز با کاربری های عمومی در تمام نقاط شهر برای داشتن شهری آباد تأکید کرد و گفت: در این زمینه نخستین تغییرات در املاک دولتی و سپس مردمی خواهد بود.

فرزانه با تأکید بر اینکه به صورت گام به گام، طرح جامع شهر همدان را آن‌هم با همکاری حوزه مدیریت شهر پیش می‌بریم، گفت: گام نخست، ارائه ساختار فضایی موجود و در صورت تصویب آن، رسیدن به طرح جامع است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات