معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد؛
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بناب از اختصاص 520 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۵۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده اظهار کرد: این اعتبار فقط برای توسعه گردشگری روستایی اختصاص یافته و هر شهرستانی به موقع پرونده های سرمایه گذاری را به کارگروه امور استانی ارسال کند، اولویت جذب اعتبار با آنهاست.
وی با اشاره به اجرای 160 برنامه در سطوح مختلف منطقه ای، ملی و بین المللی در رویداد 'تبریز2018' خاطر نشان کرد: جشنواره 'روستاهای دست کند' با محوریت روستای 'صور' شهرستان بناب در تقویم رویداد تبریز2018 قرار گرفته است.
حمزه زاده یکی از مشکلات مهم اجرای برنامه های رویداد تبریز2018 را نبود تقویم دقیق اعلام و اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه اعتبار تخصیص یافته ای برای این رویداد وجود ندارد ولی یکی از مصوبات مهم هیأت دولت اختصاص 10 درصد اعتبارات دستگاه ها در سطوح ملی به موضوع تبریز 2018 است که شهرستان ها می توانند نسبت به سهم خواهی خود از این اعتبارات اقدام کنند.
وی جذب گردشگر را منوط به تکمیل زیرساخت های گردشگری دانست و تأکید کرد: حمل و نقل، اسکان، پذیرایی و جاذبه های گردشگری 4 مؤلفه مهم و اصلی سفر هستند و باید در راستای جذب گردشگری این زیرساخت ها آماده شوند.
حمزه زاده آموزش، بازاریابی و ایجاد زیرساخت های گردشگری را سه اولویت اصلی استان برای جذب گردشگری برشمرد و افزود: موضوع تبریز2018 فقط مربوط به شهر تبریز نیست، بلکه کلیه شهرهای استان نیز در این رویداد سهیم بوده و بر اساس سیاست گذاری انجام شده از ظرفیت کل کشور، استان و شهرستان ها در این موضوع استفاده می شود.
در این جلسه سرپرست فرمانداری بناب نیز از قرار گرفتن برگزاری چهارمین دوره جشنواره کباب بناب در تقویم رویداد تبریز2018 خبر داد.
امین رفیعی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری رویداد تبریز 2018، در تابستان آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می شود که زیرساخت ها، کمیته های تخصصی و دبیرخانه آن به زودی کار خود را آغاز می کنند.
وی با انتقاد از عدم ثبت شیوه نامه کباب بناب اظهار کرد: متأسفانه هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نشده و نظارتی بر کبابی های سطح کشور صورت نمی گیرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان بناب تأکید کرد: نباید اجازه داد عده ای از افراد سودجو در جهت تأمین منافع مالی و به هر شکل ممکن به ارائه کباب بناب اقدام کنند، از این رو لازم است متولیان امر در اسرع وقت نسبت به ثبت شیوه نامه کباب بناب و تعیین شاخص های لازم برای پخت و عرضه آن اقدام نمایند.
رفیعی به افزایش 40 درصدی اعتبارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بناب در سال جاری نسبت به سال قبل اشاره کرد و افزود: اعتبارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان از 80 میلیارد ریال به 133 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با این وجود برای توسعه طرح های میراث فرهنگی، باید به جای اتکاء به اعتبارات دولتی به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی باشیم.
رفیعی از ساخت و سازهای انجام شده در 2 روستای 'صور' و 'توتاخانه' بناب که باعث از بین رفتن بافت قدیمی این دو روستا شده است، انتقاد کرد و خواستار نظارت بنیاد مسکن بر هرگونه ساخت و ساز در این روستاها شد.

ارسال نظرات