امام جمعه دلگان

حجاب پاسخی به نا آر امی های روحی و روانی بشر است

امام جمعه دلگان: حجاب و پوشش مناسب یکی از عوامل ایجاد آرامش در زنان و مرد ان است
کد خبر: ۸۹۷۲۱۱۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از زاهدان اظهار داشت: در عصر حاضر که بسیاری از کشور‌ها بویژه غربی‌ها  نسبت به زنان نگاهی متوحش، سودجویانه با رویکرد بهره کشی دارندبسیاری از روشنفکران  به این نتیجه رسیده اند  که پوشش مناسب برای زن نوعی احترام و ارزش گذاری به جایگاه این قشر است.

وی افزود: زنان و مردان در یک جامعه باید از پوشش مناسب برخوردار باشند و این مهم در دین مبین اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، افزود: حجاب هنجاری است که علاوه بر نماد آشکار دینداری کاملا برخوردار از ارتباط دوسویه با سایر ارزش‌ها و هنجار‌های دینی و آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد:  آسیب‌هایی مانند طلاق و تهدید خانواده، چشم چرانی وغفلت، سلب امنیت زنان از جمله آسیب‌هایی است که در صورت نبودن حجاب هر جامعه‌ای را تهدید می‌کند.


امام جمعه دلگان با تاکید بر اینکه حجاب زنان و بانوان را از انواع نگاه سوء، از انواع نگاه‌های بدبینانه محافظت می‌کند، افزود: حجاب موجبات سلامت فرد، جامعه و نسل‌های آینده  را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: پس از کشف حجاب توسط رضاخان، نه تنها زنان به حقوق سیاسی قابل مقایسه با مردان دست نیافتند بلکه قربانی توطئه بیگانگان و مزدوران داخلی آن‌ها شدند.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی زنان باعث لجام گسیختگی و آغازی بر حذف عفت است، عنوان کرد: با از بین رفتن حجاب، حیا و پاکدامنی هم از جامعه هم از بین می‌رود.

امام جمعه دلگان خاطرنشان کرد: بانوان آرامش روحی در پوشش مناسب که همان حجاب است را احساس می‌کنند.
ارسال نظرات