تحصیل ۳۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تحصیل ۱۱ هزار و ۷۷۵ نفر از دانش آموزان استان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش گفت: ۳۷.۵۶ درصد دانش‌آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیلند.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۰۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۱۱۹ باب هنرستان فنی و حرفه‌ای در کردستان وجود دارد که ۹۱ باب از آن مستقل و ۲۸ باب ضمیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پنج هزار و ۷۱۶ دانش‌آموز در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیلند، افزود: با برنامه‌های اجرا شده برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان توانستیم ۸۴۳ نفر از دانش‌آموزان را در مهرماه امسال جذب فنی و حرفه‌ای شده‌اند.
نامدار با اشاره به وجود ۲۷ رشته جدید فنی و حرفه‌ای و کارودانش عنوان کرد: از این تعداد ۱۶ رشته کار و دانش و ۱۱ رشته فنی و حرفه‌ای هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تحصیل ۱۱ هزار و ۷۷۵ نفر از دانش آموزان استان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بیان کرد: ۳۷.۵۶ درصد دانش‌آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیلند.

وی در ادامه نبود اعتبار تجهیزاتی، کمبود فضای آموزشی و کارگاهی و کمبود نیروی انسانی را از مشکلات اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دانست و اعلام کرد: با توجه به طرح شش، سه، سهع اموزش و پرورش و افزایش دانش آموزان از ۱۱ هزار و ۷۷۵ نفر به ۱۸ هزار و ۱۱۴ دانش آموز با استقرار پایه دوازدهم در سال آینده ۳۳۴ کلاس درس کمبود فضای آموزشی داریم.

نامدار اعلام کرد: مشکل اصلی ما در آموزش فنی و حرفه‌ای این است که ۵۷.۸ درصد از دانش آموزان فنی فقط در پنج رشته و ۵۱.۴ درصد از دانش آموزان کار و دانش نیز در پنج رشته مشغول به تحصیلند.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات