مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم وجود همت را مهم‌ترین موانع تولید و اشتغال در استان دانست و بیان کرد: همه ما باید در راستای پیشبرد اهداف و تسهیل در کار اشتغال همت مضاعف داشته باشیم چرا که مسئولین نظام همه‌چیز را برای اجرای بهتر طرح‌ها آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۲۰۸۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، برهان صلواتی با تأکید بر این مهم که بحث اشتغال و سرمایه گذاری دغدغه مسئولین عالی‌رتبه نظام است، اظهار کرد: امید است که جهاددانشگاهی استان کردستان با آموزش‌های به روز خود بتواند کارآفرینان جدید را برای ایجاد شغل‌های جدید وارد میدان کند.

وی ضمن اشاره به اینکه در راستای اجرای سیاست دولت دوازدهم چند برنامه در خصوص اشتغال در دستور کار قرارگرفته است، عنوان کرد: در این راستا بحث اشتغال فراگیر، تفاهم‌نامه مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی از جمله این برنامه‌ها است که به جد در حال پیگیری می‌باشد.

صلواتی بابیان این مهم که موانع تولید و اشتغال در استان زیاد است، گفت: اداره کار متولی امر اشتغال در استان نیست و در این خصوص باید تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند و محدودیت‌ها و موانع بر سر راه را کنار زنند.
وی با اشاره به اینکه تفکر کارشناسان نیز باید همانند مسئولین نظام در تسهیل کار انعطاف‌پذیری داشته باشند، عنوان کرد: در استان کردستان روند اجرای یک طرح سال‌ها به طول خواهد انجامید، در حالی که این روند در استان‌های دیگر کمتر از یک سال طول می‌کشد و باید این مسئله بررسی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: در بحث اشتغال پایدار روستایی به‌تازگی آیین‌نامه آن صادرشده و ماهم این مهم را به فرمانداران و بانک‌های عامل ارجاع خواهیم داد و در این زمینه نیز ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: در بعضی استان‌ها روند اجرای طرح‌ها زودتر از استان ما انجام می‌شود و این به تفکر و ایده‌ها باز می‌گردد، ما نیز باید این تفکر را تغییر و برای تسهیل در کار همت کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه اعتبارات اشتغال فراگیر ۸۴۲ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون ۹۴۰ طرح به بانک‌های عامل که مصوبه شهرستان و استان بوده ارجاع و مبلغ ۲۶۳ میلیارد تومان به بانک‌ها در خصوص پیگیری، بررسی و پرداخت ارجاع داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ضمن اشاره به اینکه بانک‌های عامل باید در بررسی طرح‌ها تسریع کنند، یادآور شد: در بخش مشاغل خانگی سهم کردستان ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد که تابه‌حال ۱۶ میلیارد آن تخصیص پیدا کرده و توزیع شهرستان و بانک شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات