پشت درهای بسته نمی‌شود مدیریت کرد و باید به حرف مردم گوش کرد.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۷۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر غفلت و ناسپاسی را دو عنصر آسیب‌رسان به جامعه دانست و گفت: جامعه‌‏اى پویا، امن، رو به رشد و پیشرفت خواهد بود که مدیرانش با داشتن تعهد و تخصص لازم خود را همواره خادم دلسوز و بى‏منت مردم بدانند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی عملگرا بودن و پرهیز از هرگونه غفلت، ضمن رصد توطئه‏هاى دشمنان و بستن مجارى نفوذ بدخواهان، بر سرمایه‏هاى اجتماعى به‏ویژه اعتماد و اطمینان مردم را از وظایف مسؤولان برشمرد و افزود: مهم‏ترین مولفه عزت و وحدت و انسجام ملى در جامعه نهادینه می‌شود.

وی دست‏کم گرفتن دشمن، خوش‏بینى و خوش‏خیالى، اعتماد به دشمن‏، بی‌مسؤولیتی و بی‌تعهدی و سهل‏انگارى بى‏برنامگی را از عوامل بروز و ظهور غفلت از منظر امام على(ع) دانست و اظهارداشت: امید است، به خواب‏رفتگان تشنه قدرت و ثروت و سیاست‏زدگان انقلابى‏نما با توجه به این تذکرات بیدار شوند.

امام جمعه ابهر گفت: اگر مدیران و خواص با درک واقعیت‌هاى جامعه به‏ویژه مشکلات و گرفتاری‌هاى مردم، صادقانه و دلسوزانه و با نگاهى ملى نه شخصى و جناحى، عرصه خدمت به مردم به‏ویژه طبقات ضعیف را عبادتى براى خویش باور داشته باشند، قطعاً دشمنان هرگز موفق نخواهند شد.

رحیمی با تاکید بر تلخ بودن حوادث اخیر تصریح کرد: اما از بعدی دیگر، حوادث اخیر، این امید را تقویت مى‏کند که برخى غفلت‏زدگان و آلودگان به شهوت قدرت و ثروت و بازى‏خوردگان عالم سیاست که با عملکرد و مواضع نامطلوب خویش، از طرفى باعث امیدوارى دشمنان داخلى و خارجى ملت ایران و از طرفى نیز با سیاه‏نمایى و خودباختگى، دلسردى و یأس و ناامیدى مردم را دامن مى‏زنند، به فضل الهى به خود بیایند.

 امام جمعه ابهر اصلاح نوع نگاه و رویکردهاى خویش، به منافع و مصالح ملى و استحکام وحدت و انسجام عمومى پیرامون منویات ولایت و رهبرى در برابر توطئه‏ها و فتنه‏ها را نکته امیدواری حوادث اخیر دانست.

رحیمی ابراز کرد: عنصر دیگرى که ممکن است یک امت را در معرض آسیب‏هاى جدى قرار بدهد، کفران نعمت و ناسپاسى نسبت به داشته‏ها و سرمایه‏هاى مادى و معنوى است که به برکت مجاهدتها و ایثارهاى خالصانه به‏دست آمده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در جامعه ما تخریب و سیاه‏نمایى و بزرگ‏نمایى ضعف‌ها عادت شده است، افزود: هرگز نسبت به توفیقات و پیشرفت‌هایى که در عرصه‏هاى مختلف، عزت و اقتدار و امنیت براى میهن اسلامى‏مان به کسب شده است، حرف و سخن و تحلیل اقناعى به‏ویژه براى نسل جوان وجود ندارد،

رحیمی تاکید کرد: جناح‌ها و فضاهای مجازی بیشتر از همه خدمات همدیگر را که خدمات نظام است را زیر سوال می برند.

وی با تاکید بر اینکه اصل مشکلات و مطالبات به‏حق مردم نباید نادیده گرفته شود، افزود: گلایه‏هاى منطقى مردم همواره باید از زبان عناصر مرجع و معتمد بازگو شود و همه مسؤولان باید خود را خادم این ملت بزرگ دانسته و در حل گرفتاری‌های این مردم تلاش کنند.

امام جمعه ابهر اصلاح قوانین برای حل مشکلات مردم و حضور مسؤولان در بین مردم را از راه‌کارهای کمک به حل مشکلات موجود دانست و گفت: برای صدمین بار می‌گویم در پشت درهای بسته نمی‌شود مدیریت کرد و باید به حرف مردم گوش کرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه همه باید بدانند که وسیله اعتراض و طرح مطالبات، آشوب و اغتشاش نیست زیرا آنان که به‏حق انتظارات و مطالباتى دارند، اولین قربانیان آشوبها خواهند شد، تصریح کرد: البته این مردم هستند که باید قاطع و شفاف پاسخ اقدامات کور و دشمن شادکن را بدهند.

وی تاکید کرد: طبیعى است در فضاى ناامن هیچ خواسته‏اى تأمین نشود و بلکه خساراتى به خود مردم و جامعه تحمیل خواهد شد.

امام جمعه ابهر  با بیان اینکه طبق شواهدى که وجود دارد، پشت صحنه اغتشاشات آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستى و عوامل منطقه‏اى آن‏ها همچون رژیم وهابى آل‏سعود هستند، ابراز کرد: هوشیارى همه مردم از الزامات است که با درایت و بصیرت لازم، دست‌هاى مرموز پشت صحنه فتنه‏ها را ببینند و همچون گذشته دشمنان قسم‏خورده ایران اسلامى را ناکام و مأیوس بگذارند.

رحیمی با تقدیر از نیروهاى صبور و مقاوم نظامی و انتظامى و امنیتی گفت: آن‌ها برای کنترل اوضاع خویشتندارى و مدارا کردند که از صمیم قلب باید از آن‌ها تشکر کرد.

وی تاکید کرد: حوادث اخیر ثابت کرد که اگر در گذشته به هشدارهاى دلسوزان نظام به‏ویژه مقام معظم رهبری شنیده مى‏شد و مورد توجه قرار مى‏گرفت، چه‏بسا چنین اتفاقاتى روی نمی‌داد.

ارسال نظرات