آموزش ۳ هزار نفر برای اجرای فریضه امر به معروف

برای 3 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد آموزشهای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ارائه شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۷۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش ۳ هزار نفر در استان برای فریضه امر به معروف در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: تاکنون ۸ هزار نفر در استان در قالب گروه‌های طلایه داران، یادآوران و یاوران معروف جذب شده اند که از این تعداد برای ۳ هزار نفر آموزش‌های لازم مقدماتی این فریضه ارائه شده است.
حسینیان از تشکیل اتاق فکر متشکل از اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و ائمه جمعه استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این اتاق شناسایی معضلات اجتماعی و ارائه راهکار‌های لازم برای کاهش این آسیب‌ها است.
وی افزود: از مجموع افراد آموزش دیده برای هزار نفر آن‌ها کارت آمر به معروف و ناهی از منکر صادر شده است.
حسینیان همچنین از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی نظیر اصناف، اتحادیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های مساجد و مراکز خصوصی استان خبر داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه از جمله افزایش طلاق و اعتیاد گفت: اگر به درستی معروف‌ها در جامعه ترویج و جلوی منکرات گرفته می‌شد در شرایط کنونی شاهد این مشکلات در جامعه نبودیم.
احمدی با تاکید بر اینکه این شورا باید خروجی مناسبی داشته باشد افزود:هدف گذاری بر روی قشر جوان، بنیان خانواده، صنوف، مدارس و دانشگاه‌ها باید اولویت کاری این شورا و ستاد باشد.
استاندار با بیان اینکه اگر این ستاد اصولی در مسیر درست حرکت نکند خروجی و دستاورد‌های لازم را ندارد گفت:برای تحقق اهداف این ستاد باید ابتدای راه از خودمان شروع کنیم تا بتوان تاثیرگذاری آن را در فرهنگ اجتماعی مردم شاهد باشیم.
احمدی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تمام جوانب زندگی ما اعم از اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در بر می‌گیرد بر نقش موثر خانواده تاکید کرد و افزود:باید بنیان خانواده را با طراحی نظام تربیتی و پرورشی درست و کارآمد مستحکم کرد تا رفتار‌های درست نظیر حس مسئولیت پذیری، اخلاق، ادب، نظم، پاکدستی و ایمان و تقوی در همان دوران کودکی شخصیت یک فرد شکل بگیرد.
وی دور کردن مردم از اعتقادات و باور‌ها و ارزش‌های دینی با استفاده از ابزار‌های مختلف، تبلیغ ضد ارزش‌ها و ترویج منکرات در کشور را از حربه‌های دشمنان برشمرد و گفت:نهاد‌های و دستگاه‌های فرهنگی در کشور تاکنون کار‌هایی برای مقابله انجام داده اند که برای خنثی کردن آن‌ها نیاز به تلاش بیشتر با تکیه بر تعامل، همفکری و برنامه ریز درست و اصولی است.
احمدی افزود: مجموعه استانداری این آمادگی را دارد تا ستاد و شورای امر به معروف و نهی از منکر استان را در پیشبرد اهدافش همراهی و کمک کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار