خطیب جمعه ابرکوه:

مسئولان باید مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند/هدف دشمن تضعیف دولت است

خطیب جمعه ابرکوه وظیفه مردم را با وجود همه نقد ها، حمایت از دولت عنوان کرد وگفت: هدف دشمن تضعیف دولت است.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۰۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ دی که همزمان با سالروز ورود تاریخی رهبر انقلاب به ابرکوه بود، این روز را گرامی داشت و اظهار کرد: مردم ابرکوه به خود می‌بالند که، ولی امرمسلمین آنان را لایق دیدار دانسته و شخصاً قصد سفر به شهرستان نمودند.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: مقام عظمای ولایت به این شهر آمدند تا غبار محرومیت و مظلومیت از چهره شهرستان ابرکوه زدوده شود و با آمدنشان آب حیات، امید و نشاط به ارمغان بیایدغ عموماً مصوبات سفر رهبری به شهرستان اجرائی شد، اما متأسفانه اجرائی شدن پروژه جی تی ال به بهانه‌های واهی همچنان در پوشه ابهام باقی مانده، انگیزه وقصدی از دولتمردان درده سال گذشته تاکنون به رغم پیگیری‌های فراوان ندیدیم.
وی همچنین از کسانی که تلاش در ماندگاری خاطره ۱۵ دی دارند به ویژه دو هفته نامه نشریه ۱۵ دی، تشکر کرد.
امام جمعه ابرکوه از حضور استاندار یزد در ابرکوه در هفته آینده خبر داد و گفت: در دیدار با زمانی قمی اهتمام به اجرائی شدن این مصوبه زمین مانده را مطالبه خواهیم کرد.
حجت الاسلام حسینی انتصاب فرماندار جدید را به فال نیک گرفته و افزود: انتظار می‌رود مردم و مدیران شهرستان با مدیریت جدید دولت در ابرکوه همدلی و همراهی کنند و همچنین فرماندار جدید نیز نسبت به رسیدگی به مطالبات مردم، نیاز‌های شهرستان و همچنین رشد و شکوفائی در بخش کشاورزی و صنایع مختلف تلاش مضاعف داشته باشد.
خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگر از سخنان خود به وقایع هفته گذشته آشوب‌ها در برخی شهر‌های کشور پرداخت و گفت: درهفته گذشته در چند شهر کوچک و بعضاً مراکز استان شاهد اتفاقاتی بودیم که عده‌ای برای خود فرصت یافتند تا با سوءاستفاده از اعتراضات معیشتی مردم، این اعتراضات را مصادره به مطلوب کرده و اسب زین کرده‌ای برای عقده گشائی خود دیدند که به لطف خدا، بصیرت ملت وحُسن تدبیر نیروی انتظامی این اغتشاشات بی سرانجام ماند و اربابان ذوق زده بدخواهان،   ناکام ماندند.
حسینی با بیان اینکه این خشونت، بلوا و آشوب را در انتقام شکست مثلت شوم غربی، عربی و عبری در منطقه برشمرد و تاکید کرد: ترامپی که تا دیروز سایه ملت را با تیر میزد حالا دلسوز ملت ایران شده و کینه توزانی که به فرموده:  مقام معظم رهبری تروریسم بالذات هستند، ادعای حمایت از مردم دارند؟
وی خطاب به سردمداران کفر که آرزوی براندازی نظام را دارند گفت: در روز‌های گذشته، این ملت بیدار و هوشیار در استان‌های مختلف و همچنین در روز‌های آینده در استان یزد و دیگر استان‌ها حرکت حقیرانه این آشوب طلبان را محکوم کردند و تا زمانی که در صحنه هستند فرامین رهبری را با جان و دل اطاعت می‌کنند و نشان خواهند داد که اولاً نظام ریشه دار اسلامی با این نسیم‌ها از بین نمی‌رود و ثانیاً مقتدارانه به دهان آمریکا، اسرائیل و حکام خائن سعودی می‌کوبد و دندان طمع لاشخوران سیاسی را نسبت به این کشور امام زمان (عج) در دهان خُرد خواهد کرد.
امام جمعه ابرکوه در ادامه مردم را نسبت به ترک معصیت‌ها هشدار داد و گفت: باید دست از غفلت، معصیت، فساد و خطا‌های پیدا و پنهان برداریم تا گرفتار خشم الهی نشویم.
وی وقایع اخیر کشور را تکانه‌ای برای دولت و دولتمردان عنوان کرد و افزود: مسئولین واقعاً خود را به جای مردم بگذارند، درآمد برخی از مردم به اندازه یارانه است که با آن سر می‌کنند، اگر مسئولی چنین درآمدی داشت آیا میتوانست زندگی کند؟!
حسینی ادامه داد: مسئولان باید مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند، این تکانه سیاسی مصلحت خدا را در بر دارد؛ این صدا‌ها از شهر‌های کوچک نشان از کم توجهی به مسئولین به آنان بود و دولتمردان باید تلاش کنند تا موجبات رضایتمندی مردم را در شهر و روستا‌ها با دقت و حساسیت فراهم شود.
خطیب جمعه ابرکوه وظیفه مردم را با وجود همه نقد ها، حمایت از دولت عنوان کرد وگفت: هدف دشمن تضعیف دولت است؛ دولت باید از موضع شعاری خارج و عملاً موجبات دلگرمی و امید ملت را فراهم کند و ملت نیز با حمایت از دولت، اقتدار مسئولین در برابر دسیسه‌های بیگانگان را محفوظ داشته و در این خصوص وظیفه قوای سه گانه، احزاب، شخصیت‌های ذی نفوذ و تریبون داران وحدت، همدلی و پایبندی به اصول ومنافع ملی و برائت جستن از اقدامات تخریبی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار