خبرهای داغ:
مدیران کل راه و شهرسازی و کمیته امداد استان قزوین در نشست مشترک راه‌های همکاری برای تأمین مسکن مددجویی را بررسی کردند.
کد خبر: ۸۹۷۱۸۲۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این نشست با تقدیر و تشکر از همراهی‌های اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد: بخشی از مددجویان تحت حمایت فاقد مسکن هستند که برساس اولویت بندی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا این افراد را صاحب خانه کنیم.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از افراد فاقد مسکن به دلیلی همچون دوری از قزوین، هزینه‌های ایاب و ذهاب و همچنین دوری از اقوام؛ امکان و تمایل سکونت در شهرک مهرگان را ندارند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: درخواست داریم علاوه بر شهرک مهرگان در داخل شهر قزوین، الوند، آبیک و تاکستان هم این امکان فراهم شود تا بتوانیم مددجویان را صاحب خانه کنیم.
وی عنوان کرد: خانواده‌های تحت حمایت این نهاد ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند و هدف ما از تأمین مسکن آنها توانمندسازی است چراکه مسکن بخش قابل توجهی از هزینه زندگی آنها را دربر می‌گیرد.
مؤمنی اظهارکرد: هدف ما در تأمین مسکن تنها تحویل یک سرپناه نیست بلکه به دنبال آن هستیم که مسکنی را تهیه و به مددجویان تحویل دهیم که هم به لحاظ استحکام بنا و تجیهیزات از استاندارهای لازم برخوردار باشد.
وی تأکید کرد: در واقع نباید به گونه‌ای باشد که ما با پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی مسکنی را تحویل مددجو دهیم که دارای مشکلات فراوان باشد.
در ادامه مدیرکل مسکن و راه و شهرسازی استان قزوین گفت: براساس تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و وزارتخانه، در سطح استانی هم آمادگی همکاری با این نهاد را داریم.
مسعود حق لطفی ادامه داد: در حال حاضر در شهرک مهرگان 700 واحد مسکونی بدون متقاضی داریم که در صورت معرفی مددجویان کمیته امداد، این آمادگی وجود دارد تا با انجام فرایند اداری و مالی، نسبت به تخصیص تسهیلات بانکی و تحویل واحد مسکونی اقدام می‌شود.
وی یادآورشد: برای شهرک مهرگان پیش بینی 110 هزار نفر جمعیت شده است که این شهرک در رتبه بندی کیفی وزارتخانه رتبه دوم کشوری را دارد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها