خبرهای داغ:
طاهرخانی گفت: وقتی قیمت کالایی مصرفی مانند تخم مرغ ناگهان بشود هفتصد تومان و بعد از ناآرامی ها بلافاصله بشود پانصد تومان٬ این نوعی کلاه گذاشتن سر مردم است‌ حتی قیمت سیصد تومان نیز برای تخم مرغ بالاست اما این چه سیاستی است که حتی این کالا به قیمت اصلی خود نیز باز نمی گردد و اسم این کار چیزی جز کلاه بر سر مردم گذاشتن نیست.
کد خبر: ۸۹۷۱۸۰۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به کاهش نسبی قیمت برخی اقلام معیشتی مردم بعد از جریان ناآرامی ها در سطح کشور بیان کرد: در جریان برخی تصمیمات دولت٬ ناآرامی هایی در سطح کشور به وجود آمد که گروه های معاند از این فرصت و اعتراضات مردم سواستفاده کرده و سعی در آشوب و اختلال در نظم و امنیت کشور داشتند‌.
وی گفت: مردم ما گرفتار مشکلات معیشتی هستند و بیکاری٬ مشکلات مربوط به ازدواج٬ تورم مهمترین دلایل اعتراض مردم به مسوولان بوده و در واقع آنها خواهان حل این مشکلات از سوی دولت هستند.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صرف اعلام تلویزیون در بیان کاهش تورم یک رقمی و یا کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال چند صد هزار نفری٬ هیچ مشکلی حل نمی شود. با وجود مشکلات قابل لمس جامعه٬ مردم باید به چه کسی پناه ببرند و مطالبات خود را از چه کسی بخواهند؟ اگر ما مسوولان متوجه مشکلات مردم نشده ایم٬ نشانه ضعف مدیریتی خودمان است.
طاهرخانی عنوان کرد: تعدیل جایگزین محترمانه اخراج کردن است و ما هر روز شاهد اخراج کارگرانی هستیم که نان آور خانه و خانواده هستند و با این کار تمام برنامه های ساختاری یک خانواده به هم می ریزد. باید مسوولان٬ سیاست گذاران٬ مسوولان امر در سطح کلان برنامه های اقتصادی را طوری تدوین کنند که تعادل اقتصادی و معیشتی ایجاد شده و روز به روز بر مشکلات مردم افزوده نشود.
وی افزود: آنچه امروز شاهدیم افزایش فقیر و غنی و اختلاف طبقاتی زیاد است. در یک خانواده تهیه نان شب بسیار مشکل است و در مقابل در خانواده مرفه با کسب حقوق های چند میلیونی٬ دغدغه ای وجود ندارد و بلکه ابزار زندگی خانواده مرفه٬ موجب فخر فروشی به کم درآمدهای جامعه شده در خالی که باید به این قشر بی درد بگوییم که هر چه دارید از همین نظام و مملکت به دست آورده اید و ای هیچ فخر فروشی نیست.
نماینده مردم تاکستان در ادامه خاطرنشان‌کرد: برازنده نظام اسلامی کشور ما نیست که با تمسک به راند و تعرض به بیت المال ثروت اندوزی کنند و دختران و پسران معصوم٬ به دلیل مشکلات معیشتی و کم درآمدی حسرتِ داشتن یک دست لباس مناسب را بر دل داشته باشند.
طاهرخانی با اشاره به افزایش ناگهانی برخی اقلام مصرفی از جمله تخم مرغ و کاهش آن از هفتصد تومان به پانصد تومان تصریح کرد: وقتی قیمت کالایی مصرفی مانند تخم مرغ ناگهان بشود هفتصد تومان و بعد از ناآرامی ها بلافاصله بشود پانصد تومان٬ این نوعی کلاه گذاشتن سر مردم است‌ حتی قیمت سیصد تومان نیز برای تخم مرغ بالاست اما این چه سیاستی است که حتی این مالا به قیمت اصلی خود نیز باز نمی گردد و اسم این کار چیزی جز کلاه بر سر مردم گذاشتن نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که به عنوان نماینده مردم در صحن مجلس چی اقداماتی برای رفع مشکلات مردم انجام داده اید٬ مطرح کرد: قطعا نمایندگان مردم در مجلس٬ خدمتگزاران ملت هستند و رسیدگی به مشکلات آنها با دقت نظر بالایی پیگیری می شود اما صرفا قانون به تنهایی نمی تواند مشکلات مردم را حل کند بلکه مجریان قانون نقش پررنگ تری در این امر دارند به طوری که گاهی در جواب اعتراضات نمایندگان٬ مجریان قانون فقط برافروخته می شوند.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدیل نیرو در یکی واحد تولیدی در تاکستان عنوان کرد: من به عنوان نماینده مردم تاکستان بارها به مسوولان بالا دست اعتراض کردم که این واحد تولیدی را به دیگری نسپارید اما گوشی بدهکار نبود و با بی تدبیری٬ واحدی که برای ۴۳۰ نفر ایجاد اشتغال کرده بود٬ اکنون ۲۳۰ نیروی تعدیل شده از کار دارد که هریک از این افراد با مشکلات عدیده معیشتی مواجه هستند‌.
طاهرخانی اظهار کرد: متاسفانه در سازمان مدیریتی کشور انسجام عملی وجود ندارد و بر همین اساس مردم تمام مشکلات خود را با تجمع در خیابان فریاد می زنند و مسلما در این اوضاع افراد سودجو به سواستفاده از این مطالبه گری مردم می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: دولت می گوید اشتغال چند صد هزار نفری ایجاد کرده اما آنچه که عملا دیده می شود بیکاری عده زیادی از نان آوران خانه است که موجب لیجاد ناهنجاری های بسیار در جامعه می شود‌. آنچه مهم است تبعیت از منویات مقام معظم رهبری به عنوان یک انقلابی و نیز اجرای رهنمون سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی در بین همه اقشار و نه تنها قشر ضعیف جامعه می باشد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشوری با نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم اما چرا باید خانواده ای که فرزند آنها در سطح استان و کشور به مدارج بالای علمی٬ فرهنگی٬ قرآنی دست می یابد قدرت خرید یک جعبه شیرینی را نداشته باشد. به دلیل همین اختلاف طبقاتی هر روز خانه های بیشتری در حال تخریب است.
طاهرخانی در پایان گفت: مردم باید مطالبه گری خود را از دولت در فضایی آرام با بیان مشکلات انجام دهند و باید خطشان را از خط ضد انقلاب جدا کنند. چرا که اعتراض با اغتشاش متفاوت است و اغتشاشگری صد در صد محکوم است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها