عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه طرح تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان کارایی ندارد، گفت: جابجایی تعطیلات از راهکارهای غیراصولی و مسکنی موقت است و به هیچ عنوان تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۱۷۹۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سمیه محمودی ، در واکنش به ارائه طرح تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان با بیان اینکه مدارس عامل اصلیآلودگی هوا نیست و عوامل اصلی باید مدیریت شوند، گفت: جابجایی تعطیلات یکی از راهکارهای غیراصولی و مسکنی موقت است و به هیچ عنوان تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت هوا نداشته و  کاری عبث و بیهوده است.

تردد ناوگان فرسوده حمل ونقل عمومی یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای پایتخت است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تردد ناوگان فرسوده حمل ونقل عمومی یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای پایتخت است، افزود: موتورسیکلت های کاربراتوری نقش زیادی در تشدید آلودگی داشته و برای بهبود هوا نیاز است متولیان برای توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی گام های جدی بردارند نه اینکه  به فکر اتخاذ راهکارهای غیرکارشناسی باشند.

برای بهبود وضعیت هوای پایتخت باید راهکارهای اصولی اتخاذ شود

وی با تاکید اینکه برای بهبود وضعیت هوای پایتخت باید راهکارهای اصولی اتخاذ شود، تصریح کرد: جابجایی تعطیلات تنها مشکلاتی را برای خانواده ها و دانش آموزان ایجاد کرده و  بازدهی و کارایی موثری ندارد.

طرح تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان به نفع سیستم آموزشی، دانش آموزان و خانواده آنها نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه طرح تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان به نفع سیستم آموزشی، دانش آموزان و خانواده آنها نیست، افزود: از سویی گره ای از معضل آلودگی هوا نیز رفع نمی کند.

جابجایی تعطیلات سطح یادگیری دانش آموزان را کاهش می دهد

محمودی با بیان اینکه جابجایی تعطیلات سطح یادگیری دانش آموزان را کاهش می دهد، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به جای توجه به اقدامات روبنایی به سمت انجام اقدامات زیربنایی برای کاهش آلودگی گام بردارد و عوامل اصلی آلودگی هوا مانند سیستم عمومی را سامان دهد.

باید از فناوری ها و تکنولوژی های نوین برای بهبود وضعیت آلودگی هوا استفاده کرد

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید از فناوری ها و تکنولوژی های نوین برای بهبود وضعیت آلودگی هوا استفاده کرد، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه نباید با طرح مذکور موافقت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تمامی تلاش خود را برای مخالفت با طرح  تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان به کار می برم، افزود: نه به عنوان یک نماینده بلکه مادری که دغدغه های دانش آموزان و خانواده آنها را درک می کنم تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این طرح به کار خواهم برد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت 

ارسال نظرات