رئیس پلیس راه انتظامی کردستان با بیان اینکه هم اکنون سطح بیشتر جاده‌های استان بدلیل بارندگی لغزنده است، گفت: عوامل پلیس راه از تردد خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ در جاده‌های برون شهری استان جلوگیری می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۱۷۳۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ عیسی گوهری  اظهار کرد: بارش‌ها در جاده‌های استان بخصوص مناطق کوهستانی و گردنه‌ها به صورت برف و در دیگر جاده‌ها به صورت باران است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها شاهد پدیده مه و کاهش دید افقی هستیم، افزود: بارش باران بیشتر در جاده‌های ارتباطی شهرستان‌های دیواندره، بیجار، قروه و مریوان گزارش شده که در ارتفاعات به صورت برف است.

رئیس پلیس راه کردستان تاکید کرد: ماموران پلیس در خروجی شهر‌های های استان مستقر شده و مانع تردد خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی هستند.

سرهنگ گوهری یادآور شد: انتظار می‌رود رانندگان برای جلوگیری از خطرات احتمالی از انجام سفر‌های غیر ضروری در جاده‌های برون شهری خودداری کرده و در صورت نیاز حتما تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان نیز گفت: بارش‌ها در سطح استان تا اواخر امروز به صورت پراکنده ادامه دارد.

علی پناهی اظهار کرد: سامانه بارشی فعال امروز از آسمان استان خارج شده و همزمان با آن دمای هوا به صورت محسوس کاهش پیدا می‌کند بطوریکه این کاهش در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به صورت میانگین از پنج تا هشت درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته سلین اورامان بیشترین بارش را با ۱۳ میلیمتر تجربه کرد و بیشرین ارتفاع برف نیز در بیجار و هزارکانیان دیواندره با ۶ سانتی متر به ثبت رسید.

به گفته وی، در این مدت، کمترین دمای هوا نیز در یاسوکند بیجار با منفی سه درجه سانتیگراد و سلین اورامان و سقز نیز با هشت درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز از برف روبی ۴۰۰ کیلومتر جاده‌های استان همزمان با آغاز بارش‌ها خبر داد و تاکید کرد: بارش‌ها از شب جمعه آغاز شده بود.

محمدراشد مدرس‌گرجی ادامه داد: تمامی جاده‌های استان هم اکنون باز و تردد در آن‌ها جریان دارد، اما تردد در راه اصلی سروآباد - پاوه (گردنه ژالانه) فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، طرح زمستانی پلیس راه و راهداری در جاده‌ای استان کردستان از اوایل آذر امسال همزمان با سراسر کشور آغاز و تا اواسط فروردین سال آینده ادامه دارد.

برای اجرای طرح زمستانی بیش از هفت هزار تُن نمک و ۲۲ هزار تُن شن و ماسه در انبار‌های ۲۰ راهدارخانه استان کردستان ذخیره شده تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

امسال ۹۰.۳ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با ۱۳۵.۴ میلیمتر سال قبل ۳۴ درصد کاهش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (۲۵ ساله) ۴۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن ۵۴۰ میلی متر و ۲ برابر میانگین کشوری است.
 
انتهای پیام/7727
 
منبع ایرنا
ارسال نظرات