نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد دشمنی آمریکا، اسرائیل و اذنابشان در بروز فتنه‌ها بیان داشت: امنيت پایدار ايران اسلامي براي استکبار جهاني ‌تحمل‌ناپذیر است.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۶۹
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در محفل نوراني و معنوی نخستین يادواره ۱۱۰ شهید اهل سنت تربت‌جام پس از اداي احترام به پرچم ايران اسلامی، قرائت وصیت‌نامه و دل نوشته شهید، مداحي و پخش نماهنگ، مولانا نذير احمد سلامي با تجليل از راه و منش شهیدان، امنیت و آرامش مردم ايران را از برکات خون شهيدان، هوشمندی، آگاهی و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب برشمرد و گفت: ايران جزیره‌ای امن به لحاظ کمربند امنيتي بالاست و هيچ کشوري در منطقه چنین آرامش و اقتداری ندارند.

* تجليل از مقام والاي شهدا، تقدیر از بندگان شایسته خداست

مولانا سلامي تشکيل حکومت ديني اسلامي، رهنمودهای خداپسندانه امام و رهبري و موضع‌گیری‌های به‌حق در حوادث داخلي و خارجی، تعامل مردم و مسئولان، جان‌فشانی قوای مسلح و خون شهيدان را مهم‌ترین مؤلفه‌های ایجاد امنیت توصیف کرد و افزود: بر اساس قرآن کريم و تأکید پيامبر رحمت باید از مؤلفه‌های امنيت تقدیر شود که امروز تجلیل از مقام والای شهدا در یادواره‌ها، تقدیر از مقام بندگان شایسته خداست.

وی با اشاره به جايگاه شهدا ابراز داشت: شهدا عزیزترین و گران‌مایه‌ترین سرمايه بشري این کشور اسلامی است که جانشان را برای حفظ قرآن، اسلام، امنيت، آسايش، آرامش، عزت و اقتدار ايران فدا کردند.

وی بابیان راهبردهای اساسي و خطرناک استکبار جهاني آگاهی و دشمن‌شناسی اُمت اسلامی در شرايط فعلي را بسیار مهم و حیاتی دانست و بيان داشت: راهبرد اساسي استکبار جهاني ايجاد اختلاف و تجزيه کشورهاي اسلامي به بهانه‌های مذهبي، سرزميني و قوميتي با آشوب‌های داخلیِ است.

این مقام مسئولان یکی دیگر از حربه‌های استکبار جهاني درگذشته را تحريک کشورهاي عربي با طرح قائله اقليم کردستان و جزاير ايراني در راستای تجزيه بلاد اسلامي نام برد.

*امنيت ايران اسلامي براي استکبار جهاني ‌تحمل‌ناپذیر است

نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري تأکید کرد: امنيت امروز ايران اسلامي براي استکبار جهاني قابل‌تحمل نيست و برای کم‌توان کردن اُمت اسلامی هميشه با حیله‌گری به دنبال تضعيف نظام و امنیت جمهوري اسلامي هستند.

مولانا سلامي به فتنه هفته گذشته اشاره و بلوغ سياسي مردم غيور ايران اسلامي را یک الگوی بی‌نظیر دانست و یادآور شد: مردم کشور با دشمن‌شناسی، آگاهي، تعامل و يکدلي تاکنون هر فتنه‌ای را خنثي کرده‌اند.

وي با قدرداني از سپاه پاسداران که توانسته داعش را در منطقه نابود کند اضافه کرد: گروه تروريستي داعش با برخورد مقتدرانه سپاه و حمايت جانانه مردم از بين رفت ولي تفکر و حاميان داعش و فتنه‌گری از بين نرفته است پس نبايد غافل باشيم.

وی ادامه داد: براي مقابله با تفکر داعشي لازم است اخوت، تعامل، يکدلي و وحدت در جامعه اسلامي حفظ شود و از توانمندی اقتصادي و فيزيکي جهان اسلام استفاده و اجازه نفوذ دشمن را ندهيم.

این روحانی اهل سنت بابیان این‌که جهان اسلام به لحاظ توانمندي و امکانات خدادادي بالاترين رتبه جهان را دارد خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل عدم انسجام و استراتژی معين و خط و مشی واحد دشمنان جرئت پيدا می‌کنند در صفوف مسلمانان رخنه کرده و آنان را قتل و غارت کند.

*عمل نگين آتش زدن پرچم کشور دشمنان را خوشحال کرد

نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان با اشاره به آتش کشيده شدن پرچم در فتنه اخير عنوان کرد: کساني که پرچم ايران و مساجد را آتش می‌زنند مزدور اجنبی‌اند و آب به آسياب دشمن ریخته و خیرخواه این اُمت غیور و بصیر نيستند، بلکه که با اين عمل نگين باعث شادي اسرائيل، آمريکا و استکبار جهاني شدند که فتنه‌گری آنان با هوشياري مردم خنثي شد.

مولانا سلامي گفت: مردم مطالبه‌های به‌حق و مشروعشان را از چارچوب قانون پيگيري و اجازه تخريب اموال عمومي را ندهند و زمینه‌ساز نفوذ دشمن نباشند.

وی با تأکید بر استفاده از توان داخلي گفت: سازمان‌های بین‌المللی هیچ‌وقت به نفع مسلمانان مصوبه نداشته و هر وقت هم قرار شد مصوبه‌ای صورت بگيرد وتو شده و به ما هشدار می‌دهد که اگر بر توان داخلي خود تکيه نکنيم موردتهاجم اين سازمان‌های چپاول گر قرار می‌گیریم.

وي با اشاره به دلايل دشمني استکبار با جمهوري اسلامي افزود: هرچقدر مردم مسلمان ايران به قانون اسلام پایبندتر باشند به همان اندازه دشمني آن‌ها بيشترمي شود پس بدانيم فتنه و دشمني آن‌ها پايان ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها