امام جمعه موقت بانه بانه با بیان اینکه بیکاری و مشکلات اقتصادی از اساسی‌ترین مشکلات مردم است گفت: مسئولین به فکر مشکلات معیشتی مردم و اشتغال جوانان باشند.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۲۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا ملا جمال کریمی در خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر و نا آرامی‌هایی که در برخی از نقاط کشور اتفاق افتاد اظهار داشت: این حوادث بدنبال اعتراض به حق عده‌ای از مردم به وضعیت بیکاری، گرانی و نامناسب بون مشکلات اقتصادی کشور با ورود جریان‌های ضد انقلاب و عده‌ای افراد فرصت طلب بوجود آمد که جریان اعتراض را به انحراف کشیده و با اغتشاش خسارت‌هایی را متوجه بیت المال و اموال شخصی عده‌ای از مردم در برخی از نقاط کشور کردند.


وی از کم کاری برخی از مسئولین و عدم شفاف سازی آنان در امور مختلف هم انتقاد کرد و افزود: امروز دشمنان قسم خورده ملت و نظام اسلامی مترصد چنین فرصت‌هایی هستند که نباید با کم کاری زمینه چنین فرصت‌هایی را برای آنان فراهم کرد.

ماموستا کریمی با اشاره به آمار بالای بیکاری در کشور و همچنین مشکلات اقتصادی این دو مقوله را از اساسی‌ترین مشکلات مردم در حال حاضر دانست و گفت: مسئولین باید با تلاش و همت مضاعف به فکر برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و اشتغال جوانان باشند.

امام جمعه موقت بانه تنها راه حل برون رفت از مشکلات امروزی کشور را در عمل به منویات مقام معطم رهبری و تحقق بخشی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب با درک مشکلات کشور و گوشزد کردن خطر نفوذ دشمنان از طریق این مشکلات در طی سال‌های اخیر همواره به اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان تاکید داشته اند که متاسفانه از طرف مسئولین توجه چندانی به این مهم نشده است.

ماموستا کریمی در ادامه سخنان خود دخالت دولتمردان آمریکایی در امور داخلی کشور را در حوادث اخیر محکوم کرد و خاطرنشان کرد: البته مردم با حضور منسجم خود در محکومیت اغتشاشگران پاسخ قاطعی به این دخالت‌ها دادند.

امام جمعه موقت بانه همچنین از صبر و بردباری مردم کردستان بویژه مردم بانه در این حوادث هم قدردانی کرد و گفت: مردم فهیم و بصیر کردستان و مخصوصا شهرستان بانه علی رغم داشتن مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی در این حوادث اخیر راه بردباری و خویشتن داری را در پیش گرفتند که جای قدردانی دارد.

وی امنیت و آرامش فعلی در کشور را گوهری گران قیمت و دست نیافتنی دانست و گفت: همه مشکلات در سایه امنیت قابل حل شدن است و با ایجاد نا امنی و آشوب نه تنها هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه بر مشکلات هم افزوده می‌شود.

ماموستا کریمی با تاکید بر تلاش مضاعف مسئولین در حل مشکلات معیشتی مردم، هرگونه کم کاری و سهل انگاری از طرف مسئولین در حل مشکلات مردم را غیر قابل توجیه دانست و گفت: مردم ایران سزاوار بهترین خدمات هستند.

وی همچنین از مسئولین امنیتی و کشوری خواست تا در برابر هرگونه فساد اقتصادی و حیف و میل کردم بیت المال بایستند و در این زمینه با متخلفین با قاطعی هر چه تمام برخورد کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات