امام‌ جمعه آبدانان گفت: مطالبات مردم با تمام شدن فتنه تمام نشده است و مسئولان باید همچنان پیگیر حل مشکلات مردم باشند.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۰۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت السلام"حسین حاجیلری"در خطبه های نماز جمعه آبدانان با بیان اینکه ایمان عمیق افراد با بادهای مختلف فتنه و سیاست تغییر نمی کند،اظهار داشت:کسی که  ایمان واقعی داشته باشد در برابر فتنه ها و آشوب های مختلف آبروی خود را برای اسلام هزینه می کند.
وی به دو نوع ترور شخص و شخصیت اشاره و افزود:ترور شخص باعث شهادت فرد می شود اما ترور شخصیت با آبروی شخص کار دارد و بدترین نوع ترور می باشد.
خطیب جمعه آبدانان به 19 دی 57اشاره و اضافه کرد:علت ماندگاری 19دی در تاریخ آگاهی و بصیرت مردم در دفاع از امام خمینی (ره) بود و مردم در 9 دی 1388و 13 دی امسال بار دیگر با بصیرت و آگاهی به میدان آمدند که در تاریخ خواهد ماند.

حاجیلری گاهی بصیرت را برای خواص و مسئولین دانست و خاطر نشان کرد: مسئولین و خواص باید مواظب مکر و حیله دشمن باشند  که اعلام حضور رئیس جمهور فرانسه قبل از اغتشاش به ایران برای مسائل برجام و عدم حضور او به خاطر مسائل هفته قبل همگی نتیجه مکر و حیله دشمن برای نضام جمهوری اسلامی ایران هست.

وی با اشاره به اینکه باید شکرگذار و قدر دان حضور میلیونی مردم باشیم بیان کرد: حضور پرشور مردم در صحنه بار دیگر توطئه های دشمن را خنثی کرد و به جهانیان ثابت شد که مردم پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند.

حاجیلری با تاکید بر اینکه در کشور مشکلاتی از جمله بیکاری و گرانی وجود دارد و هیچ کس منکر این مشکلات نیست و باید به این مشکلات رسیدگی شود، افزود: مطالبه‌گری با آشوب تفاوت دارد و باید اعتراض خود را بدون خشونت و اغتشاش و در فضایی آرام مطالبه کرد تا به نتیجه برسد.
وی با اشاره به اینکه صحنه‌گردان اتفاقات اخیر در کشور ما آمریکا، اسرائیل، استکبار و عوامل منطقه‌ای آنها هستند، خاطر نشان کرد : در طول سال‌های گذشته هر از چندی تجمعات اعتراضی به‌خاطر مسائل صنفی، عدم پرداخت حقوق و یا مسائل دیگر، انجام گرفته، اما در هیچ‌یک از این تجمعات، اموال عمومی به آتش کشیده نشده، پرچم کشور را آتش نزدند، به حسینیه‌ها و مساجد حمله‌ور نشدند و شعارهای ساختارشکن سر داده نشده است.
 خطیب جمعه آبدانان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم توجه به مشکلات اقتصادی و اشتغال، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلاتی همچون بیکاری، گرانی مسکن و سایر گرانی های غیرقابل توجیه استفاده شود.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم فضای مجازی بدون هیچگونه کنترلی محلی برای هدف قرار دادن ایمان مردم شود، افزود: کشوری که می تواند موشکی را با فاصله 8هزار کیلومتر به دقیق ترین نقطه مورد نظر بزند چگونه نمی تواند یک بستر مناسب در فضای مجازی برای جوانان ایجاد کند.
وی همچنین از حضور پرشور مردم در حماسه‌های ۱۳ دی ماه تقدیر و تشکر کرد گفت: آبدانانی های  متدین، ولایتمدار و اصیل هنجارشکنی‌های را با حضور گسترده و معنادار خود محکوم کردند.

امام جمعه آبدانان در پایان اضافه کرد: مطالبات مردم با تمام شدن فتنه تمام نشده است و مسئولان باید همچنان پیگیر حل مشکلات مردم باشند و در کنار آن مردم مطیع  ولایت و پایبند نظام هستند و خواهند بود.

 

ارسال نظرات