خبرهای داغ:
امام جمعه بخش قهدریجان گفت :حاکمان نباید دشمن را دست‌کم بگیرند حتی اگر آن دشمن ضعیف و کوچک باشد،طبق کلام امیرالمومنین(ع) اگر کسی که از دشمن غافل شود زیر لگدهای او بیدار خواهد شد وحاکمی که به دشمن خوش‌بین بوده و امید به آنان داشته باشند قطعاً دچار خسران و ضرر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۰۰
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان،حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه قهدریجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: معیار قبولی اعمال انسان دو عنصر ارزشمند تقوا و اخلاص بوده و اگر این دو معیار حفظ شود باعث سعادت انسان شده و فقدان هرکدام موجب خواهد شد تا عمل انسان از درجه اعتبار ساقط شود.

وی در تبیین صفات حاکمان و مسؤولان در قبال مردم تأکید کرد: ایمان و تقوا باعث خواهد شد انسان پاسبان خداوند در زمین باشد چراکه اگر مسؤولان خودسازی نداشته باشند امکان دارد در دام شیطان قرار گرفته و از خداوند غافل شوند.

هاشمی افزود: حاکمان نباید دشمن را دست‌کم بگیرند حتی اگر آن دشمن ضعیف و کوچک باشد، طبق کلام امیرالمومنین(ع) اگر کسی که از دشمن غافل شود زیر لگدهای او بیدار خواهد شد و حاکمی که به دشمن خوش‌بین بوده و امید به آنان داشته باشند قطعاً دچار خسران و ضرر خواهد شد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: حجاب موجب آرامش روحی در جامعه خواهد شد و جامعه‌ای مصون از خطا بوده که بنیان خانواده آن مستحکم شود، چراکه بی‌حجابی امنیت خانواده را از بین خواهد برد.

امام‌جمعه قهدریجان در ادامه با اشاره به قیام خونین مردم قم ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ مردم قم اظهار کرد: مردم قم در آن زمان به‌ خوبی زمان‌شناسی کرده و این قیام مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی شد و در حمایت از ولایت‌فقیه زمان خود به میدان آمدند و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شدند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور و آشوب‌هایی که در سطح کشور رخ‌داده است، اشاره کرد: مشکل خوارج و آن‌هایی که دل حضرت علی (ع) را خون کردند این بود که تحلیل ضعیف بود و بصیرت کافی را نداشتند که این خود باعث بروز مشکلات فراوانی در جهان اسلام شد.

هاشمی تصریح کرد:همه مردم باید تحلیل سیاسی داشته باشند و اگر جامعه‌ای قدرت تحلیل خود را از دست بدهد محکوم‌ به نابودی است،وظیفه همگان است که با بالا بردن بصیرت خود وجامعه ملت را از شر فتنه‌های آخرالزمان ایمن سازند چراکه در این زمان بصیرت داشتن از نان شب واجب تر است.

وی بیان داشت: دراتفاقات اخیر عالی‌ترین مقامات جبهه استکبار خوشحال شدند و مردم دیدند دشمنان با هزینه‌های سنگین در امپراتوری رسانه‌ای خود تاختند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و لاشخورهای سیاسی با تمام توان میدان آمدند اما مردم با حضور به ‌موقع خود پاسخ محکمی به این یاوه‌گویان دادند.

امام‌جمعه قهدریجان اشاره کرد: مردم با بصیرت خود فهمیدند که دشمن بابت شکست‌هایی که از جمهوری اسلامی خورده است زخمی و جسور شده است اما باعث تأسف است که برخی از مسؤولان در خواب بوده و از مشکلات جامعه بی‌خبر بوده‌اند که حضور به ‌موقع مردم آن‌ها را بیدار ساخت.

وی ادامه داد: آشوب‌ها از نظر همه ما مردود است؛اما اصل مطالبات و مشکلات مردم نباید نادیده گرفته شود؛ وحساب آن‌ها ازفتنه‌گرها جداست چراکه مشکلات مردم باید به ‌صورت قانونی و نظام‌یافته بیان شود،نماز جمعه یکی ازبهترین مکان‌هایی است که می‌تواند صدای مردم را به گوش دولتمردان برساند و این مطالبه‌گری در تمامی دولت‌ها وجود داشته است.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: اعتراض به مشکلات با آشوب متفاوت است؛ در فضای ناامن و فتنه‌گون هیچ خواسته‌ای تأمین نخواهد شد و فقط موجب تخریب و ایجاد مشکلات دیگر می‌شود و ضررهای فراوانی به شهر و دیار جامعه وارد می‌سازد.

وی تاکید کرد: حوادث اخیر نشان داد توصیه‌ها و هشدارهایی که از سوی رهبر انقلاب و نظام اسلامی و دلسوزان نظام مطرح می‌شد پاسخ داده نشده است.

وی با گفتن این مطلب که خواسته مردم قهدریجان شناسایی تمام عوامل آشوب‌های اخیر و محاکمه قانونی آن‌هاست اظهار کرد: مردم قهدریجان همان مردمی هستند که در تمام عرصه‌های انقلاب حضور به‌موقع داشته و از خاک و ناموس این مرز و بوم دفاع کرده و شهدای دوران دفاع مقدس این شهر گواه این مدعاست.

امام‌جمعه قهدریجان افزود: اگر بخواهیم از رشادت‌ها وافتخارات آن‌ها در جنگ تحمیلی و قبل و بعد از انقلاب گفته شود باید ساعت‌ها سخنرانی کرد اما این مردم همان‌هایی هستند که جوانانشان در بیت امام حضور داشته و اولین گروه اعزامی به کردستان بودند و زمانی که در سیستان بلوچستان در دهه ۶۰ دشمن فتنه‌انگیزی کرد مردم این شهر بودند که برای حراست از کیان این ملت به همراه مردم یزد به سیستان رفتند و از نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود:این مردم همان مردمی هستند که در زمان حصر آبادان افتخارآفرین شدند وهر کدام ازسرداران شهید این شهر در جنگ تحمیلی خود یک گردان را راهنمایی می‌کرد و دشمن بابت همین رشادت‌های این عزیزان امروز این منطقه را می‌خواهد آسیب بزند و آن‌ها به زبانی دیگر معرفی کند اما مردم قهدریجان اجازه نخواهند داد دشمن نقشه خود را در این شهر عملی کرده و آن را نقش بر آب خواهند کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی در پایان گفت: بدخواهان و دشمنان نظام وقتی از مردم قهدریجان ناامید شدند می‌خواهند جنگ طایفه‌ای ایجاد کرده و شهر قهدریجان را درگیر جنگ داخلی کنند، در همین راستا عکس تعدادی جوان بی‌گناه را در فضاهای مجازی پخش کرده و گفته‌اند این‌ها بسیجیانی هستند که باعث کشتار شده‌اند درحالی ‌که همه آن‌هایی که در این حادثه حضور داشتند گواهی می‌دهند که حتی یک تیر نیز از سمت نیروی مقاوم بسیج به مردم شلیک نشده است و عوامل آشوب‌ها این روزهای اخیر شناسایی‌شده‌اند و به‌ زودی از سوی مراجع قضایی و انتظامی به مردم معرفی خواهند شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها