مشارکت مردم در مدیریت‌ها بهترین شکل حکومت

امام جمعه دهدشت گفت:بهترین شکل حکومت در جهان مشارکت مردم در مدیریت‌ها و سرنوشت خود است.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۷۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
امام جمعه دهدشت در خطبه‌های نمازمشارکت مردم در مدیریت‌ها و سرنوشت خود بهترین شکل حکومت عبادی سیاسی جمعه این شهر گفت: از همه آیات و روایات اسلامی فهمیده می‌شود که باید حاکمان جامعه اسلامی، قانون جامعه اسلامی و مسلمانان و همه بر اساس ارزش‌های دینی شکل گیرد.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی افزود: مدیریت‌ها و حاکمان باید با تفکر دینی بر جامعه حکومت کنند و در سایه حکومت‌های غیر دینی فجایع زیادی شکل گرفته و انسان‌های بزرگی در زیر سایه حکومت‌های غیر دینی مظلومانه به قتل رسیدند.
حسینی گفت: علما و انسان‌های بزرگ زیادی در زندان‌های رژیم شاه ملعون به شهادت رسیدند و در زندان‌های صدام خبیث خانواده آیت الله حکیم قتل عام شد که این از ثمرات حکومت‌های جبار و غیردینی است.
وی گفت: شکل گیری حکومت‌های غیردینی به سبب نا آگاهی، عدم بصیرت و حضور نداشتن مردم در صحنه است.
حسینی افزود: اهل ایمانی که مال و جان خود را در راه دفاع از اسلام از دست بدهند بالاترین درجه را نزد خداوند دارند.
امام جمعه دهدشت گفت: هدف امام خمینی (ره) و قیام مردم در آغاز پیروزی انقلاب تحقق جامعه اسلامی، حاکمیت اسلامی و ارزش‌های دینی بود.
وی افزود: در سایه حکومت اسلامی زندگی انسان‌ها تامین و همه ابعاد آن متعالی می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم ما، چون برای اسلام قیام کردند دست از این نظام و انقلاب نمی‌کشند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب همانند دوران پیامبر (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) سختی‌ها، چالش‌ها و فتنه‌ها در مقابل این نظام و انقلاب سر برآورد، اما همه این فتنه‌ها به لطف خدا پشت سر گذاشته شد.
حسینی ادامه داد: بهترین شکل حکومت در جهان مشارکت مردم در مدیریت‌ها و سرنوشت خود است که امروز مردم ما یک به یک در همه ارکان تصمیم گیری حضور دارند و دخالت می‌کنند.
امام جمعه دهدشت گفت: دشمنان در چند روز گذشته علیه نظام ما آشوب و فتنه شکل دادند و این طراحی از چند سال قبل توسط آمریکا، صهیونیست‌ها، آل سعود، سلطنت طلب‌ها، منافقین و برخی ملی گرا‌ها برنامه ریزی شده بود.
وی با بیان اینکه اتاق‌های طراحی و فرماندهی این فتنه در اربیل عراق و افغانستان بود، افزود: دشمنان برای نابودی این نظام سرمایه گذاری زیادی کردند که پول آن از طرف آل سعود و نقشه وطرح و برنامه از طرف استکبار جهانی بود.
ارسال نظرات