امام‌جمعه قوچان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان:

مسئولین در حل مشکلات معیشتی مردم تعلل نکنند

امام جمعه شهرستان قوچان بیان داشت: اگر معیشت مردم و اقتصاد مشکل دارد و افرادی اختلاس کرده و پول‌های مردم را خورده‌اند یا مؤسسات مالی و اعتباری بلا سر مردم آورده‌اند نباید امروز و فردا شود بلکه باید سریع به داد مردم رسید.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۴۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قبای این شهرستان اظهار داشت: غفلت در زندگی انسان‌ها جاری بوده و این در مسائل خصوصی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اثرات نامطلوبی را به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) درباره غافلان در جامعه گفت: هرگز از دشمن غفلت نشده و او را دست‌کم نگیرید، کسی که از دشمن غافل شود به‌وسیله حیله، مکر و کید از خواب بیدار خواهد شد و دشمن برای حمله شب و روز ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با یادآوری اتفاقات اخیر در سطح کشور که از پنج‌شنبه پیش شروع‌شده بود، تأکید کرد: چرا باید از مردم غفلت شده و صدای مردم توسط مدیران و مسؤولین شنیده نشود که مردم مجبور به فریاد کشیدن شوند؟

دستجردی بابیان اینکه چرا در جامعه اسلامی فریاد مردم باید مسؤولین را بیدار کند، تصریح کرد: باید مسائل و مشکلات سریع حل‌شده و مورد درمان قرار بگیرد، زیرا در غیر این صورت به عفونت تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر معیشت مردم و اقتصاد مشکل دارد و افرادی اختلاس کرده و پول‌های مردم را خورده‌اند یا مؤسسات مالی و اعتباری بلا سر مردم آورده‌اند نباید امروز و فردا شود بلکه باید سریع به داد مردم رسید.

خطیب جمعه قوچان بابیان اینکه دولت، مجلس و قوه قضاییه می‌توانند به‌جای مثلاً پنج مهندس در یک اداره از وجود ۱۰ نفر با حقوق کمتری استفاده کنند تا وضعیت جامعه به فریاد نرسد، ابراز داشت: اتاق فکر جریانات اخیر کشور را منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی تشکیل داده بودند و مردم در این اتفاق‌ها به داد مسؤولین رسیدند.

دستجردی با تأکید بر این موضوع که مردم قوچان از همان ابتدا صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند، یادآور شد: بهترین راه برای نشان دادن مشکلات و معضلات نوشتن طوماری از مسائل شهرستانی است که توسط نماینده مردم در مجلس در صحن علنی مطرح شود؛ باید این موضوع از نماینده خواسته شود، تا چه زمانی مماشات و بده بستان بین نماینده و وزیر صورت بگیرد؟!.

وی بابیان اینکه باید از وزرا خواسته شود و کار مردم راه بیفتد تا جامعه به ثبات برسد، تصریح کرد: این بهترین راهکار برای رساندن فریاد مردم به مسؤولین است تا دشمن دوباره سوءاستفاده نکند.

امام‌جمعه قوچان با تقدیر از نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و ... در مدیریت اغتشاشات در کشور، گفت: باید در مسیر حرکت انقلاب مشکلات و مسائل مردم حل تا پیشرفت حاصل شود و مسؤولین دولت، قوه قضاییه و مجلس خواسته‌های به‌حق مردم را سرلوحه کار‌ها قرار بدهند.

دستجردی یادآور شد: باید مفسدین اقتصادی به سزای اعمالشان برسند و دولت نیز از بچه‌های خوب جامعه استفاده تا اجتماع سرزنده بماند و دیگرکسی علیه ما سناریو طراحی نکند.

وی بابیان این موضوع که نور الهی در همه جای زندگی انسان‌ها گسترش پیداکرده است، گفت: خداوند تبارک‌وتعالی این نور را برای همه فرستاده است، اما چگونگی استفاده و بهره‌برداری از آن مهم بوده که باید ملزمات آن رعایت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان یکی از ملزمات استفاده از نور الهی را اعتماد به خیرخواهی خدا دانست و افزود: خدای واقعی نور، رحمت، مودت، مهربانی و دوست داشتن ماست و اگر به خدا بدگمانی شود خدا بدبختی را برای جامعه می‌خواهد.

دستجردی با تأکید بر اینکه «بسم‌الله الرحمن الرحیم » و احترام به پدر و مادر گره‌ها را از زندگی باز می‌کند، بیان کرد: نور الهی توان را نشان می‌دهد و اعتماد به خدا نور را بیشتر می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها