خبرهای داغ:
رئیس اداره هواشناسی بوکان عنوان کرد: متاسفانه در سال زراعی جدید جدای از کاهش شدید بارندگی با گرم شدن هوا نیز مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۳۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، طی چند سال گذشته و به دنبال بارش های متناسب در فصول بارندگی بوکانی ها سال های نورمالی را از نظر بارش نزولات اسمانی تجربه کرده بودند و امید داشتند در سال زراعی جاری نیز شاهد بارش های خوبی باشند و مشکل کم ابی در این شهر تا حدود زیادی برطرف شود.

هر چند در اواسط پائیز مردم بوکان شاهد بارش های نرمالی بودند ولی اکنون و دو ماه است که زمین های این شهر تشنه باران هستند.

جدای از کاهش جدی نزولات آسمانی بوکانی ها شاهد گرمترین دی ماه ۲۰ سال گذشته نیز هستند و کاملا هوای بهاری را در دی ماه (بفرانبار) تجربه می کنند.

در همین رابطه رئیس اداره هواشناسی بوکان عنوان کرد: متاسفانه در سال زراعی جدید جدای از کاهش شدید بارندگی با گرم شدن هوا نیز مواجه هستیم.

اسماعیل کامیاب نسب ادامه داد: میزان بارش های سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته و در بلند مدت نیز با کاهش ۴۰ درصدی رو به رو هستیم.

وی تصریح کرد: با پیش بینی های انجام شده تا اواخر دی ماه همین وضعیت بر آسمان منطقه حاکم خواهد بود هر چند در بهمن ما بارش ها به حد نرمان خود (برای بهمن ) خواهد رسید ولی در نهایت با زمستانی کم باران و برف روبه رو هستیم.

رئیس اداره پیش بینی و هواشناسی بوکان ادامه داد: جدای از کاهش نزولات آسمانی بوکان هم اکنون گرم ترین دی ماه خود را طی ۲۰ سال گذشته تجربه می کند.

وی افزود: حداکثر دمای دی ماه بوکان در بلند مدت ۵+ درجه بالای صفر و حداکثر ۲۵- درجه زیر صفر بوده است که متاسفانه امسال شاهد دمای حداقلی۶ -درجه و حداکثر ۱۸ + درجه بودیم که در این موقع سال کم سابقه بوده است.

اسماعیل کامیاب نسب تصریح کرد: همچنان تا اواخر دی ماه با افزایش دما رو به رو هستیم و این مهم در اسفند نیز تکرار خواهد شد.

وی در باره وضعیت فعلی هوای بوکان نیز یاداور شد: از روز شنبه با ورود سیستمی بارشی از شمال غرب کشور شاهد بارش های پراکنده ای در بوکان خواهیم بود و این پدیده جوی تا اواخر یک شنبه در منطقه فعالیت خواهد کرد.

با این تواصیف بوکان ما امسال سال کم ابی را پشت سر خواهد گذاشت و باید از هم اکنون مردم با صرفه جویی در مصرف اب از تشدید کم آبی در این شهر بکاهند.

ارسال نظرات