مسئول فرهنگی لشگر فاطمیون با بیان اینکه در عرصه جنگ نرم ضعیف عمل کردیم، گفت: امروز رزمندگان جنگ نرم باید با تمام قوا در میدان حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۸۹۷۱۳۹۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین مجاهد در «اولین یادواره شهدای پژوهش افغانستان» که به همت بنیاد فرهنگی رضوی افغانستانی‌های مقیم ایران و آستان قدس رضوی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی این آستان مقدس برگزار شد، با بیان اینکه دشمن جامعه شیعه را مورد هدف قرار داده است، بیان کرد: در سال ۲۰۰۶ ملک عبدالله پادشاه عربستان در مجلسی به صراحت بیان کرد که باید از تشکیل هلال شیعه در منطقه آسیا جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و عربستان به عنوان حامی مالی، داعش را به وجود آوردند، بیان کرد: این گروه تروریستی با حربه‌های زور، کشتار و حذف نخبگان در منطقه وارد کار شد.

حجت الاسلام مجاهد با اشاره به اینکه دشمنان برای حذف شیعیان در منطقه به ویژه افغانستان با چند استراتژی موازی وارد کار شدند، گفت: در‌های کشور‌های اروپایی و آمریکایی به روی نخبگان افغانستانی باز شد، دانشجویان شیعه و نخبه افغانستانی به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های غربی پذیرش شدند، از سوی دیگر تمام مراکز علمی شیعه در افغانستان مورد حمله قرار گرفت.

وی بیان کرد: رابرت فورد؛ سفیر سابق آمریکا در سوریه اظهار کرد: «تمام برنامه‌های پیش بینی شده در سوریه و عراق خوب پیش می‌رفت، اما فرمان مرجعیت در عراق و حضور ده‌ها هزار جوان شیعه در میدان جنگ و همچنین حضور ده‌ها هزار شیعه افغانستانی در سوریه معادلات ما را در منطقه برهم زد».

مسئول فرهنگی لشگر فاطمیون با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانی فرمودند: «جنگ سیاسی زمانی موفق می‌شود که جنگ نظامی پشت سرش باشد و جنگ نظامی زمانی موفق می‌شود که شما در جنگ فرهنگی موفق شوید»، بیان کرد: متاسفانه ما در جنگ نرم خیلی موفق عمل نکردیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ سال است که از حضور لشگر فاطمیون در سوریه می‌گذرد، گفت: این لشگر تا کنون بیش از ۲ هزار شهید و ۸ هزار مجروح فدای اسلام کرده است، اما کمتر کسی از فداکاری این دلاوران باخبرند و این نشان ضعف ما در زمینه تبلیغ و جنگ نرم است.

حجت الاسلام مجاهد ادامه داد: متاسفانه هرجا سخن از افغانستان به میان آمد سکوت می‌شود. امروز مرکز تبیان مورد هدف گروه‌های تروریستی قرار گرفته و بسیاری از نخبگان علمی و فرهنگی به شهادت رسیده‌اند، اما همه رسانه‌ها علیه ما تبلیغ می‌کنند و این به خاطر این است که در جنگ نرم موفق عمل نکرده ایم.

مسئول فرهنگی لشگر فاطمیون ادامه داد: امروز باید رزمندگان جنگ نرم با تمام قوا در میدان حضور پیدا کنند و با تمام توان به مقابله با دشمنان بپردازند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ثارالله ظهوری؛ رئیس بنیاد فرهنگی افغانستانی‌های مقیم ایران به ایراد سخن پرداخت و گفت: متاسفانه داعش در ۷ دی ماه در حمله تروریستی گروهی از پژهشگران و نخبگان کشور ما را به شهادت رساند، این حرکت ناجوانمردانه اوج ترس آن‌ها از نخبگان ما را نشان می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها