خبرهای داغ:
مسئول کارگاه مردمی ساخت کانکس در اهواز برای اسکان زلزله‌ زدگان غرب کشور گفت: قرارگاه جهادی شهید فرجوانی اهواز برای زلزله زدگان غرب کشور ۳۰ کانکس را در دست ساخت دارد.
کد خبر: ۸۹۷۱۳۳۲
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲

محمود حمیدی نژاد روز شنبه اظهار کرد: برای ساخت ۳۰ کانکس که با کمک های مردمی ساخته می شود، بیش از یک میلیارد ریال توسط مردم استان از جمله غیزانیه و اندیکا و نیز کمک های مردمی نمازگزاران مساجد اهواز اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه هر ۱۰ کانکس با هم ساخته شده افزود: این کارگاه فعالیت خود را ۱۵ روز پیش و پس از وقوع زلزله غرب کشور آغاز کرد و در این مدت ۱۰ کانکس آماده و برای زلزله زدگان ارسال شد.

حمیدی نژاد یادآور شد: ساخت ۱۰ کانکس دیگر هم روز جمعه به پایان رسید و به زودی برای زلزله زدگان ارسال می شود. 

مسئول کارگاه مردمی ساخت کانکس با بیان اینکه در روزهای آینده۱۰ کانکس دیگر ساخته و به کرمانشاه ارسال می شود، ادامه داد: انتظار می رود ساخت این تعداد کانکس که از دیروز با مشارکت داوطلبان ساخت کانکس آغاز شده، تا اواسط هفته آینده به پایان برسد.

مسئول هیات امنای مسجد جواد الائمه(ع) اهواز در خصوص ایده راه اندازی این کارگاه گفت: ابتدا قرار بود کمک های مردمی جمع آوری شده به خرید کانکس تخصیص یابد ولی به دلیل کیفیت پایین و افزایش قیمت کانکس ها از سوی سازندگان، تصمیم گرفتیم با راه اندازی یک کارگاه مردمی و با مشارکت مردم، خود دست به ساخت کانکس بزنیم.

وی ادامه داد: برای ساخت کانکس ها ۵۰ داوطلب جوشکار، رنگ آمیز و برق کار فعالیت دارند که برخی کار آزاد دارند و برخی دیگر کارمند شرکت نفت، نیروگاه رامین یا شهرداری هستند.

حمیدی نژاد بیان کرد: این داوطلبان بنا به شرایط، چند ساعت از وقت روزانه خود را پس از فراغت از کار اصلی شان، به مشارکت در ساخت کانکس اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: غذای کارکنان کارگاه نیز به صورت مردمی و خودجوش تهیه و روزانه حدود ۲۵ پرس غذا از سوی مردم آماده می شود.

وی درخصوص هزینه های ساخت کانکس عنوان کرد: هزینه ساخت هر کانکس چهار متری ۳۰ میلیون ریال و هر کانکس ۶ متری ۵۰ میلیون ریال است و چون میزان آهن آلات به کار رفته در هر کانکس ۲ برابر بازار است، به همین دلیل گران تر از بازار هستند.

ادامه داد: این کانکس ها نسبت به کانکس هایی که در بازار ساخته می شوند، کیفیت بیشتر و به دلیل در نظر گرفتن مواردی چون ضخامت و میزان قوطی به کار رفته در کانکس ها و قرار دادن تیرآهن برای کف کانکس، قیمت بالاتری دارند.

مسئول کارگاه مردمی ساخت کانکس در اهواز گفت: مسئولان کرمانشاهی به دلیل کیفیت بالای این کانکس ها، سفارش ساخت کانکس برای زلزله زدگان غرب کشور را به این کارگاه دادند ولی به دلیل کمبود وقت نپذیرفتیم.

حمیدی نژاد هدف از راه اندازی کارگاه مردمی ساخت کانکس را تبدیل مساجد به مراکز خدمات مردمی عنوان کرد و افزود: هدف از این کار این بود که نشان دهیم با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص این که مساجد باید به مرکز همه خدمات اجتماعی و عمومی در جامعه تبدیل شوند، مساجد می توانند به پایگاه هایی مردمی تبدیل شوند.

قرارگاه شهید اسماعیل فرجوانی در منطقه آریاشهر اهواز قرار دارد و زیر نظر مسجد جواد الائمه(ع) به فعالیت مشغول است.

از جمله فعالیت های این قرارگاه، تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند، توزیع بسته های غذایی ماهیانه در بین نیازمندان، اختصاص یک هزار کیلوگرم گوشت گوسفند به یک هزار خانوار نیازمند در حاشیه شهر در عید قربان، کمک هزینه اجاره خانه وکمک به خانواده های نیازمند، برگزاری اردوهای جهادی و توزیع لباس در بین نیازمندان در نوروز و مهرماه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها