استاندار بوشهر گفت: اگر چه مجموعه کلان سازمان تأمین اجتماعی تعامل مناسبی در حلّ مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی با کارفرمایان، مجریان و پیمانکاران دارد ولی لازم است برای جلوگیری از هر گونه ضایع شدن حقوق شاغلین تحت پوشش بیمه این سازمان، تلاش‌های مستمری انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۷۱۳۱۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان بوشهر اظهار کرد:  با بررسی مشکلات بخش خصوصی و راه‌های تعامل با دولت جهت رفع این مشکلات، در این نشست‌های مشترک به دنبال رونق تولید و اشتغال در سطح استان هستیم.

وی افزود: استان بوشهر از جمله استان‌های پیشرو در عرصه تجارت می باشد که در بخش تولید نیز با داشتن بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی نقش مهمی در حوزه اشتغال دارد به گونه‌ای که فقط در شرکت پلیمر این استان بیش از 50 هزار نفر مشغول به کار هستند که این تعداد معادل کارکنان دو وزارتخانه است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: ما معتقدیم که ساختار اداری لازم است برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال فعالیت مضاعف‌تری از خود نشان دهد و در واقع نگاه ما در مدیریت ارشد استان به سمت رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی است هر چند حساب افرادی که به نام سرمایه‌گذار سعی در سوء استفاده از شرایط موجود دارند با سرمایه‌گذاران واقعی جداست.

گراوند یادآور شد: نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند با تصمیم‌گری‌های مناسب موانع موجود بر ایجاد سرمایه‌گذاری و تولید در سطح استان را رفع کند که ضروری است پیش از برگزاری این جلسات، نشست‌های کارشناسی ذیل این مجموعه انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که به طور غیرمستقیم در امر تولید و اشتغال تاثیرگذار است سازمان تامین اجتماعی است که برخی بنگاه‌های اقتصادی با این حوزه مشکلاتی دارند که در راستای رفع مشکلات این بنگاه‌ها ضروری است که کارگروهی برای بررسی مشکلات در حوزه تامین اجتماعی شکل گیرد.

گراوند ادامه داد: اگر چه مجموعه کلان سازمان تامین اجتماعی در تعامل مناسبی در حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی با کارفرمایان، مجریان و پیمانکاران است ولی باید برای جلوگیری از هر گونه ضایع شدن حقوق شاغلین تحت پوشش بیمه این سازمان باید تلاش‌های مستمری انجام شود.

استاندار بوشهر ازکارخانه ریسندگی و بافندگی اعتمادیه بوشهر به عنوان نماد هویت صنعت در استان بوشهر یاد کرد و گفت: این کارخانه دارای مشکلات فراوانی است که رفع گرفتاری‌های این کارخانه باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات