خبرهای داغ:
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی:

بازار همیشه مدافع انقلاب بوده است

اعلام کردن اخبار گرانی در یک بازه زمانی کوتاه باعث نگران شدن مردم و دلواپسی هایی شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۲۹۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

یزدان شناس رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه ما مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور داریم و مقام معظم رهبری هم بارها به مناسبت های مختلف به این موضوع تاکید کردند و راه حل نشان داده اند گفت: آن چیزی که سبب این مسائل و حرکات شد و شاید مورد سوء استفاده واقع شد بحث موسسات مالی و اعتباری بود، که در سطح کشور افراد زیادی پولشان را به این موسسات سپرده بودند و بعد نمی توانستند پول خود را پس بگیرند باعث اعتراض شد.

یزدان شناس با اشاره به این موضوع که پاسخ درستی در این زمینه به مردم در طول این مدت داده نمی شد و بارها این اتفاق افتاد بیان کرد: از جمله ی این موسسات،موسسه میزان بود در بیرجند زمانی که موسسه میزان تعطیل شد اجتماعی تشکیل شد و سپرده گذاران در مکانی تجمع و خواستار بررسی حل مشکلاتشان بودند و بارها این اتفاق افتاد ولی متاسفانه کسی به آن ها پاسخ قانع کننده ای نمی داد.

وی با این عنوان که این مسائل ذهنیت هایی را در نزد مردم ایجاد کرد و در برخی موسسات دیگر هم همین‌گونه شد و این مسائل گسترش پیدا کرد اذعان کرد: متاسفانه کسانی که باید این موضوع را بررسی می کردند به آن خیلی دقت نکردند و دشمن هم که مسائل و مشکلات اقتصادی ما را رصد می کند متوجه این نقطه ضعف شد و از این طریق در پی صدمه وارد کردن به جامعه اقتصادی ما برآمد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از گلایه ها این است که چرا مسئولین این مورد را بررسی و پیگیری نکردند و جواب قانع کننده ای به مردم ندادند که به اینجا برسد، تصریح کرد: چرا باید برخی مسائل اتفاق بیفتد که به نگرانی مردم دامن بزند و خواسته یا ناخواسته به نظر می آید که تعمدی در کار بود.

وی در ادامه افزود: اعلام کردن اخبار گرانی در یک بازه زمانی کوتاه باعث نگران شدن مردم و دلواپسی هایی شد.

وی در ادامه گفت : قرار بود اعتراضی را برخی از مالباختگان موسسات مالی در مشهد داشته باشند و می خواستند اعتراض خود را فارغ از هر مسئله ای مطرح کنند که از این امر سوء استفاده شد و این جریانات در سطح کشور پیش آمد.

یزدان شناس با بیان اینکه این مسئله قابل پیش بینی هم بود اظهار کرد: جامعه استکباری و ولیعهد عربستان بارها در سخنان خود گفته بودند ما جنگ را به داخل ایران می کشیم و در داخل ایران نیرو داریم و این خود نشان دهنده ی این است که برای آن در حال برنامه ریزی هستند ولی متاسفانه برای این برنامه ریزی ها پاتکی در نظر گرفته نشده بود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این مسائل منجر به اعتراضاتی شد و از طرف دیگر افرادی که وطن دوست نیستند از این امر سوء استفاده کردند اذعان کرد: آنان به دنبال این بودند که مطالباتی را که برخی مردم داشتند به انحراف بکشاندند خوشبختانه مردم ما کاملا آگاهانه با این امر برخورد کردند به این صورت که وقتی دیدند که مطالباتشان دارد مورد سوء استفاده دشمنان نظام قرار می گیرد سریع صف خود را جدا کردند و اینها به آن اهدافی که می خواستند نرسیدند و تنها شدند.

وی با بیان اینکه اصناف هم وظیفه خود می دانند که در این مجموعه حمایت قاطع خود را از ولایت، نظام، مردم و انقلاب اعلام بکنند اظهار کرد: اصناف چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب خدمات قابل توجهی را به انقلاب داشتند، اصناف همیشه در صحنه های گوناگون حاضر بوده و دِین خود را ادا کرده است و امروز هم بیانیه ای برای محکوم کردن اغتشاشات اخیر و حمایت از رهبری و نظام صادر کردیم و خواستار برخورد قاطع با اغتشاش گران هستیم.

وی در ادامه با اشاره به این امر که باید مطالبات به حق مردم توسط مسئولین مورد توجه جدی قرار بگیرد بیان کرد: باید تبعیض ها از کشور حذف شود ما ممکن است مشکلات داشته باشیم و مشکلات را هم می پذیریم ولی آن چه را که نمی توانیم بپذیریم تبعیض و شکاف طبقاتی است؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم حقوق یک میلیونی با پنجاه میلیونی را نمی توانند بپذیرند و ما خواستار این هستیم که این مسائل رفع شود.

وی با بیان اینکه بازار همیشه مدافع انقلاب بوده بیان کرد: از این جهت با اطمینان خاطر می گویم خراسان جنوبی و خصوصا مردم بیرجند جزو مردمان ولایت مدار منطقه هستند و این را در انتخابات مختلف اثبات کردند و حضورشان در انتخابات و رای بالایی که به نظام دادند نشان دهنده ی این امر است.

وی در پایان تصریح کرد: ما همیشه باید پشت سر رهبری باشیم و فرمایشات ایشان را آویزه گوش خود قرار دهیم همان طور که بارها اعلام کردند به نظر من اقتصاد مقاومتی تنها راه حلی است که می تواند مشکلات را حل کند تکیه به توانایی های داخلی کشور من جمله اصناف از اموری هستند که می تواند مشکلات را حل کند.

اصناف یکی از بازیگران عرصه ی اصلی اقتصاد هستند اگر به اینها توجه شود و اینها را باور بکنند می توانند کمک های خیلی خوبی را در جهت رونق اقتصادی و رفع بیکاری داشته باشند و از طرف دیگر هم مسئولین باید تبعیض و دیگر مسائل را باید کنار بگذارند و برای همه مردم با یک شرایط قضاوت شود و مطمئن باشید اگر تبعیض و دیگر مسائل از بین برود ما علاوه بر اینکه می توانیم کشور خود را به ثبات اقتصادی برسانیم می توانیم الگویی برای کشورهای سرمایه داری باشیم و این خود یک نوع صادر کردن انقلاب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها