نویسنده یزدی کتاب خاطرات شهید حججی:

خاطرات شهید حججی برای نسل امروز بسیار قابل لمس است

جعفری گفت: کتاب خاطرات شهید حججی برای نسل امروز قابل لمس و باورپذیر است چرا که این شهید در همین دهه 90 زندگی می کرده و خیلی از مواردی که ما بدان مبتلا هستیم با همه آنها رو به رو بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۱۲۷۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مردم یزد محمد علی جعفری را بیشتر با کتاب‌های نظیر «رهبر دارالعباده» زندگینامه شهید صدوقی و «عمار حلب» زندگینامه شهید مدافع حرم محمد حسین محمد خانی می‌شناسند. وی پیش از این در مصاحبه با یزد رسا گفته بود خیلی به کار برای شهید محسن حججی علاقه‌مند است. اکنون وی به خواسته خود رسیده و نگارش مجموه خاطرات این شهید بزرگوار را آغاز کرده است.

وی در این مورد به خبرنگار ما گفت: از وقتی که خبر شهادت شهید حججی را شنیدم خیلی دوست داشتم کتاب شهید را کار کنم، تجربه نوشتن برای شهدا را هم که داشتم، مخصوصاً که کتاب عمار حلب درباره شهید مدافع حرم را هم تازه نوشته بودم و چاپ شده بود. البته در این میان یک مساله وجود داشت و آن هم این بود که این شهید بزرگوار یکی از نیرو‌های موسسه شهید کاظمی نجف آباد اصفهان بوده و خود این موسسه یک انتشارات دارد. قاعدتاً خیلی از رفقای شهید شاید ۵۰ تا ۶۰ درصد از آدم‌هایی که خاطره داشتند بچه‌های همین موسسه بودند و خود این موسسه می‌خواست یک کار ویژه‌ای را برای شهید حججی انجام بدهد.

جعفری ادامه داد:، اما خوشبختانه حدوداً چند هفته پیش از طرف خود انتشارات شهید کاظمی با من تماس گرفتند و گفتند ما میان نویسنده‌ها و کتاب‌هایی که با شهدا و مخصوصا شهدای مدافع حرم مرتبط بوده جست و جویی کردیم و به شما رسیدیم. چرا که عمار حلب را پسندیدیم و فضای زبان و روایت و نوع نگارش این کتاب مورد قبول ما بوده و لذا می‌خواهیم بابت کار شهید حججی با شما صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: صحبت‌های اولیه را انجام دادیم و قرار بر این شد که ما استارت کار را بزنیم. خود شهید دست نوشته‌های خیلی زیادی دارد که خیلی از خاطراتش را خودش در چند سر رسید نوشته است. بسیاری از دوستان، همرزمان و خانوده شهید را هم که مسئول موسسه شهید کاظمی با آن‌ها ارتباط داشته و گفتند همه این‌ها را فراهم می‌کنیم.

نویسنده یزدی، در مورد نحوه جمع آوری اطلاعات پیرامون شهید حججی گفت: مواد اولیه، مواد خام و دست نوشته‌ها خاطراتی است که بعضی از دوستان شهید یادداشت کرده بودند، قرار شد که این منابع به دست ما برسد، ما مطالعات اولیه را انجام دهیم و تازه مصاحبه را شروع کنیم که خوشبختانه بخشی از این کار‌ها تا کنون انجام شده و در حال حاضر در حال تکمیل مصاحبه‌ها با دوستان، خانواده و هم رزمان شهید بزرگوار هستیم.

وی تاکید کرد: قاعدتاً عکس‌های موجود هم در کتاب استفاده خواهد شد، اما اینکه عکس‌ها به چه شکل و صورتی و مثلا لا به لای کار استفاده شود و یا آخر کتاب، هنوز به جمع بندی و تصمیم نهایی در این مورد نرسیده ایم.
جعفری اظهار داشت: ویژگی بارز کتاب خاطرات شهید حججی این خواهد بود که خیلی برای نسل امروز قابل لمس و باورپذیر است چرا که این شهید در همین دهه ۹۰ زندگی می‌کرده و خیلی از مواردی که ما بدان مبتلا هستیم و در زندگی با آن سر و کار داریم، او هم با همه آن‌ها رو به رو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما تصویری از این شهید بزرگوار می‌بینیم که به مخاطب خیلی نزدیک است. بعضی‌ها این شبهه را مطرح می‌کنند که شاید این شهید هم ویژه نبوده شاید این شهید هم مثل باقی شهداست و شاید خیلی شهید را بزرگ کردند، به نظر من با چیز‌هایی که دیدم و شنیدم واقعاً شهید خاصی است و سیره زندگی این آدم را که مرور می‌کنیم می‌بینیم که حججی زندگی می‌کرده برای اینکه به هدفش که آن هم شهادت بوده برسد و پای این هدفش هم ایستاده و برای رسیدن به آن یک سری مقدمات و یک سری از کار‌ها را برای خود تعریف می‌کند و طبق برنامه جلو می‌رود تا آخر به آنچه می‌خواهد برسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار