فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

خانواده؛ کوچکترین نهاد آسیب پذیر در برابر آسیب‌های اجتماعی

به منظور آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی؛ ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد اقدام به برگزاری همایشی با حضور خانواده‌های پایوران نمود.
کد خبر: ۸۹۷۱۲۶۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ برنامه‌های این همایش، سخنرانی کارشناس فضای مجازی، کارشناس مسائل خانواده، سردار فرماندهی سپاه الغدیر و اجرای گروه سرود بود.
سرهنگ زارع کمالی در این جلسه گفت: انحرافات اجتماعی ماهیت جمعی دارند و از علت یا منشأ اجتماعی برخوردارند. معمولاً این انحرافات در گروه‌هایی، چون خانواده از آن جهت بروز می‌کنند که ساخت و سازمان اجتماعی حاکم بر آن‌ها قادر به حل مسایل و مشکلات مطرح شده نیست.
وی در ادامه افزود:بدین سان انحرافات در زمره‌ی نتایج و آثار از هم گسستگی به شمار می‌روند و در رفتار اجتماعی گروه‌های بنیادی‌تر، چون خانواده، رواج می‌یابد. خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.
وی همچنین اذعان کرد:با توجه به شرایط اجتماعی امروز جامعه ما، افزایش مشکلات، آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها و تغییرات در سبک زندگی نسبت به گذشته و سایر عوامل دیگر، چنانچه نتوانیم پایه‌های خانواده را محکم و استوار بنا کنیم در این صورت شاهد بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در خانواده‌ها خواهیم بود لذا برگزاری چنین برنامه‌هایی لازم و ضروری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار