معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت : سارینا بابایی دانش آموز10 ساله البرزی موفق در حفظ کل قرآن کریم به زبان انگلیسی شده است.
کد خبر: ۸۹۷۱۱۸۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مسعود مهران نیا افزود: این دانش آموزدر پایه پنجم دبستان مشغول به تحصیل است که علاوه بر حفظ کل قرآن به زبان انگلیسی به عنوان پژوهشگر و نویسنده شناخته شده است .

دانش آموز نخبه البرزی حافظ کل قرآن کریم به زبان انگلیسی است


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان نخبه سرمایه های آموزش و پرورش هستند که با هدایت صحیح والدین و پشتیبانی فعالان آموزشی – فرهنگی در مدارس می توانند در آینده با ابتکار و خلاقیت در عرصه رشد و بالندگی کشور نقش موثری داشته باشند.


وی به نقش مهم خلاقیت پروری در سنگر علم و دانش اشاره کرد و یاد آور شد: معلمان در کلاس درس و والدین در خانه نقش موثری در شکوفایی استعدادهای ویژه دانش آموزان نخبه دارند.


وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا دانش آموزان مدارس با دانش آموزان با استعداد و نخبه در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، پژوهشی، قرآنی و مخترعین ارتباط برقرار کنند تا در راه تحصیل با جدیت و اعتماد به نفس بالا عمل کنند.


وی اضافه کرد: مهمترین سرمایه آموزش و پرورش البرز داشتن دانش آموزان نخبه و با استعداد در حوزه علوم قرآنی ، علمی ، پژوهشی ، فرهنگی هنری ، مهارتی ، ورزشی و پژوهشی است.


وی ادامه داد: هر ساله دانش آموزان نخبه البرز همانند سارینا بابایی هستند که برای استان در زمینه های مختلف در مسابقات کشوری و برون مرزی افتخار آفرینی می کنند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز در می آورند.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش البرز با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در حوزه قرآن کریم است لذا طرح شناسایی نخبگان و دانش آموزان با استعداد در حوزه قرآن را در مدارس و دارالقرآن های فعال در این استان اجرایی کرده ایم.


مهران نیا اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته در مسابقات استانی - کشوری قرآن ، عترت و نماز بیش از 75 هزار دانش آموز ابتدایی ، متوسطه اول و دوم شرکت کردند.


وی تاکید کرد: رسانه در گسترش فرهنگ علوم قرآنی و معرفی نخبه های قرآنی به ویژه دانش آموزان در جامعه رسالت خطیری بر عهده دارند زیرا بستر تشویق ، ایجاد انگیزه و نشر یادگیری درس های زندگی از کلام وحی را در کانون خانواده و اجتماع فراهم می آورند.


سارینا بابایی دانش آموز نخبه البرزی می گوید: کلام وحی دارای پیام های آموزشی بسیار ارزنده ای است که می توان از هر آیه آن درس های زیادی آموخت و برای عملیاتی کردن طرح های ذهنی با هدف خدمت به مردم در جامعه بهره گرفت.


وی با بیان اینکه تلاوت و شنیدن قرآن کریم به هر فردی احساس آرامش درونی می دهد ، یاد آور شد: در انجام کارهایم همواره از کلام وحی که بهترین راهنمای انسان است بهره گرفته ام .


این دانش آموز البرزی با اشاره به اینکه از قرآن کریم درس های بزرگی چون احترام به دیگران، احسان کردن ، رعایت حجاب اسلامی داشتن رفتار مناسب ، صداقت و ... را آموخته است ، خاطر نشان کرد: در زندگی یک هدف بزرگ در زمینه ساخت کلیه مصنوعی دارم تا با این دست آورد علمی – بومی ایرانی بتوانم به جامعه بشری در علم پزشکی خدمت کنم که در این راه سخت همواره با تلاوت قرآن کریم از خداوند یکتا درخواست کمک می کنم.


وی بیان کرد: چند سالی است برای رسیدن به این هدف ارزشمند که نقش موثری در درمان بیماران و رهایی بیماران کلیوی از در طاقت فرسای آن دارد به همین دلیل برای کمک و خدمت به این بیماران در مرکز تخصص دیالیز ایران مشغول مطالعه و تحقیق هستم.


وی افزود: در سن 4 سالگی با آموزش های پدرش به زبان انگلیسی تسلط کامل پیدا کرده است.


بابایی با اشاره به اینکه نوشتن نخستین کتابش را در سن هفت سالگی شروع کرده ،اضافه کرد: تا کنون 24 جلد کتاب در بخش آموزشی - مهارتی در حوزه کودک نوشته است و بیش از 900 نقاشی برای کتاب های آموزشی خود طراحی کرده است.


این دانش آموز نخبه البرزی در بخش دیگری از کارنامه کاریش حفظ اشعار بزرگان علم و ادب، عنوان مشاور در کمیسیون قضایی مجلس، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طراح تست هوش و ... را به ثبت رسانده است.
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز دارد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها